اخبار استان ها

مشکلات نهضت ملی مسکن شفاف‌سازی شود

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از مرکزی، محمد عسگری عصر امروز _دوشنبه بیست‌وسوم تیر_ در یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک اظهار کرد: اطلاع‌رسانی شفاف مسئولان می‌تواند به افزایش اعتماد مردم و مشارکت در این طرح کمک کند.

وی با اشاره به تحصن شماری از شهروندان اراکی در مقابل اداره کل راه و شهرسازی استان در روزهای اخیر افزود: این تجمع اعتراضی که حالا وارد دومین روز خود شده، به علت دغدغه‌ها، نگرانی‌ها و نارضایتی‌های متقاضیان مسکن ملی نسبت به طرح هشت هزار و ۱۰۰ واحدی است که قرار بود بخشی از مشکلات مسکن منطقه را برطرف کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: مسئولان مسائل و مشکلات نهضت ملی مسکن را شفاف سازی و اطلاع رسانی کنند تا شبهات رفع شود.

عسگری تصریح کرد: با وجود آنکه گفته می‌شد، تنها دو هزار و سیصد و نود دو واحد با مشکل روبه‌رو و ۵۷۲۰ واحد دیگر بدون مانع است، اما اطلاعاتی که نمایندگان مردم در مدیریت شهری در اختیار دارند، حاکی از آن است که تمام واحدهای پروژه درگیر یک قرارداد واحد با شرکت کیسون بوده‌اند و مشکلات به کل پروژه مربوط می‌شود.

وی ادامه داد: این تفاوت در اطلاعات رسمی و واقعیت موجود، باعث سردرگمی شهروندان شده و به بی‌اعتمادی عمومی دامن زده است.

رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک عنوان کرد: از سوی دیگر، شهروندانی که هزینه‌هایی را بابت این واحدها پرداخت کرده‌اند، با مشکلات شدید مالی و روحی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، آنان انتظار دارند مسئولین، به ویژه وزارت راه و شهرسازی، با جدیت بیشتری وارد عمل شود و پاسخی شفاف و عملی ارائه دهد.

عسگری با اشاره به شرکت معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم معارفه بدون ارتباط و گفت‌وگو مستقیم با مردم اظهار کرد: طولانی شدن موعد تحویل واحدهای مسکونی، متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن را نگران و بی‌رمق کرده است.

وی افزود: اطلاع‌رسانی نکردن دقیق و شفاف‌سازی مسئولان، نه‌تنها اعتماد مردم را خدشه‌دار، بلکه این حس را تقویت می‌کند که مشکلات آنها نادیده گرفته شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک تاکید کرد: در چنین شرایطی، انتظار عمومی آن است که نه‌تنها پیگیری‌های اداری تسریع شود، بلکه صدای مردم نیز شنیده شود.

عسگری ادامه داد: تحصن‌های مردمی، اگرچه روش‌هایی مدنی و مسالمت‌آمیز برای اعتراض است، اما باید زنگ هشداری برای تصمیم‌گیرندگان باشد تا در مسیر اصلاح و حل مسائل، گام‌های اساسی بردارند.

وی گفت: گفت‌وگوی مستقیم با شهروندان، شفاف‌سازی وضعیت قراردادها، بررسی حقوقی بندهای مشکل‌دار و ارائه جدول زمانی مشخص برای تحویل واحدها، از جمله اقداماتی است که می‌تواند به بازسازی اعتماد و کاهش تنش‌ها کمک کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: نمایندگان مردم، رسانه‌ها و نهادهای مدنی نیز نقش مهمی در رساندن صدای این اعتراض دارند، امید است که با درایت و مسئولیت‌پذیری مسئولان، این بحران به شکلی شایسته مدیریت شده و دغدغه‌های شهروندان گرامی پاسخ مناسبی دریافت کند و رفع شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا