اخبار استان ها

معاملات ملکی موضوع عمده پرونده‌ها در محاکم قضایی قزوین است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از قزوین، علی فولیان امشب _سه‌شنبه یکم آبان_ در حاشیه دیدار با گروه‌های مردمی اظهار کرد: یکی از مقوله‌هایی که در دستگاه قضائی استان قزوین همواره به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد، موضوع پیشگیری از وقوع جرم است.

وی اضافه کرد: هر جرم علاوه بر اینکه برای فرد و جامعه خساراتی به همراه دارد، دارای آثار فرهنگی، سیاسی، امنیتی و اجتماعی نیز بوده و باید با همراهی مردم در مسیر پیشگیری از وقوع جرم و مقابله با آن تلاش کرد.

ناآگاهی حقوقی ریشه بسیاری از پرونده‌های قضائی است

دبیر شورای پیشگیری از جرم استان قزوین با بیان اینکه موضوع عمده پرونده‌های مطروحه در محاکم قضائی معاملات ملکی است، گفت: متأسفانه مقدمه و ریشه تشکیل بسیاری از پرونده‌های قضائی و بروز اختلافات به عدم شناخت و ناآگاهی حقوقی مردم برمی‌گردد.

فولیان افزود: بعضی از مشکلات حقوقی مردم به خاطر عدم دقت در تنظیم وکالت‌نامه‌ها ایجاد می‌شود که برای جلوگیری از اختلافات احتمالی در آینده حتماً لازم است عقد وکالت به صورت کتبی منعقد شود و یک نسخه از آن در اختیار موکل و نسخه‌ای دیگر در اختیار وکیل قرار گیرد.

وی ادامه داد: در ضمن از آنجایی که بسیاری از مراجع اداری وکالت منعقد شده با سند عادی را نمی‌پذیرند، وکالت‌نامه‌ها باید در دفترخانه اسناد رسمی تنظیم و ثبت شود. در ضمن پیش از تنظیم قول‌نامه و امضای آن باید از مالکیت فروشنده و اختیار وکالت از سوی ایشان اطمینان حاصل شود و یک نسخه از وکالت‌نامه دریافت شود.

هر گونه ساخت‌وساز در حاشیه رودخانه‌ها ممنوع است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌کل استان قزوین با ذکر اینکه برخی مراجعان در دیدارهای مردمی درخواست توقف عملیات تخریب ساخت‌وساز خود در حریم رودخانه را مطرح می‌کنند، گفت: هر گونه ساخت‌وساز و و دخل و تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها ممنوع است.

فولیان اضافه کرد: بنابراین مأموران شرکت آب منطقه‌ای مکلفند مطابق تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب به مالک یا متصرف اعلام کنند که ظرف مدت معینی در تخلیه و تخریب ساخت‌وساز خود اقدام کند، در صورت استنکاف، مأموران آب‌منطقه‌ای با اجازه و نظارت دادستان یا نماینده او اقدام به تخلیه و قلع و قمع بنای احداثی خواهند کرد.

وی ادامه داد: به همین خاطر ضروری است افراد قبل از هرگونه فعالیت ساخت‌وساز و انجام معامله زمین در حاشیه و حریم رودخانه‌ها مراتب را از ادارات منابع آب شهرستان‌ها استعلام کنند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا