اخبار استان ها

معلمان در کنار دانش‌اندوزی به تزکیه نفس دانش‌آموزان توجه کنند

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از اصفهان، حجت‌الاسلام سید سعید حسینی امروز _چهارشنبه نهم خرداد_ در شورای آموزش و پرورش شهرستان، اظهار کرد: معلمی هدایتگری و خیررسانی به جامعه است، معلم کارش تعلیم و تربیت است که اگر با اخلاص باشد دارای ارزش و جایگاه رفیعی است.

وی افزود: همان طور که دل و جان ما، ظرف پذیرش حقایق، معارف و تعالیم است، عقل ما نیز باید به عنوان یک کلیدواژه برای معلم و دانش‌آموز تعریف شود، تعریفی که نظام دینی ما برای آن معنا دارد و با تعریفی که دیگران دارند متفاوت است.

نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان با بیان اینکه معلمان باید در کنار علم و دانش‌اندوزی به تزکیه نفس و اخلاق دانش‌آموزان نیز توجه کنند، تصریح کرد: معلم باید اخلاق و تقوی را هم به دانش‌آموز یاد دهد، با وضو در کلاس‌های درس حاضر شود و کلاس درس را جایگاه عبادت بداند.

غلامرضا بخشی، سرپرست آموزش و پرورش کاشان نیز در این جلسه از ناتمام بودن چند مدرسه خبر داد و تاکید کرد: در سال تحصیلی جاری، تنها شش مدرسه و یک سالن ورزشی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه خیران بیشترین سهم را در مدرسه‌سازی دارند، بیش از ده‌ها پروژه به دلیل تورم و مسائل مالی ناتمام است که طی جلساتی با خیران برگزار شد و برخی از آن‌ها تصمیم گرفتند تا صددرصد پروژه‌ها را خود تکمیل کنند.

سرپرست آموزش و پرورش کاشان گفت: با توجه به تلاش مجمع خیران در نیمه دوم سال تحصیلی، بیش از چندین پروژه تنظیم قرارداد شده که مبلغی بالغ بر حدود ۷۰ میلیارد تومان در ۵۰ کلاس و شش مدرسه است.

بخشی افزود: به دلیل اهمیت هنرستان و مدارس استثنایی آموزش و پرورش بیشترین نیاز خود را در این موارد اعلام داشته که با تمام تلاش خیرین بیش از ده مدرسه امسال نیاز است که با این پیشرفت در توسعه مدرسه برخلاف میل مدیریت، احتمال دو شیفت شدن چند مدرسه وجود دارد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا