اخبار استان ها

موزه دفاع مقدس هرچه‌ سریع‌تر در کردستان احداث شود

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کردستان، علی کلوندی، صبح امروز _چهارشنبه چهارم مهر_ در همایش تجلیل از پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس استان کردستان که در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: امروز پنجمین آیین ملی تکریم و تجلیل از پیشکسوتان دفاع را برگزار می‌کنیم که هر سال به ابتکار ستاد کل نیروهای مسلح برگزار می‌شود که بخشی از این آیین استانی و بخشی به صورت وبینار در محضر بیانات رهبر معظم انقلاب خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در این برنامه زنان و مردان رزمنده و فعالان دوران دفاع مقدس حضور دارند، افزود: رزمندگان در دوران سخت و پیچیده انقلاب اسلامی، در این استان لباس دفاع از نظام اسلامی را به تن کردند و خالق حماسه‌های ماندگاری شدند که در سطح کشور کم‌نظیر است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان خاطرنشان کرد: هفته دفاع مقدس فرصت غنیمتی است تا ما بیشتر به ترویج فرهنگ دفاع مقدس بپردازیم و یاد و خاطره رزمندگان را گرامی بداریم.

کلوندی خاطرنشان کرد: اگر امروز ستون خیمه امنیت در کشور پا برجا بوده، قطعاً به برکت رشادت‌های رزمندگان و ایثارگران است.

وی تصریح کرد: استان کردستان دارای ظرفیت‌های بی‌شماری است که نظیر آن در کشور شاید کمتر وجود داشته باشد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان ادامه داد: جمعی از پیشکسوتان این استان که حدود ۱۰ هزار نفر هستند از ابتدای نظام تا کنون پای کار بوده و هستند، اما ما نتوانسته‌ایم این ظرفیت را به خوبی به جامعه معرفی کنیم.

کلوندی تاکید کرد: به رغم همه ظرفیت‌های استان کردستان در حوزه دفاع مقدس، هنوز در این استان موزه دفاع مقدس ساخته نشده است که این زیبنده استان نیست.

وی افزود: لازم است هرچه سریع‌تر ساخت موزه دفاع مقدس در استان کردستان شروع شود و تا هفته دفاع مقدس سال آینده به بهره‌برداری برسد.

به گزارش سرمایه گستران، در پایان این مراسم از تعدادی پیشکسوتان و رزمندگان دوران دفاع مقدس در استان کردستان تجلیل به عمل آمد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا