اخبار استان ها

نام‌گذاری میدان اجتماعات بیرجند به نام خادم‌الرضا(ع) آیت‌الله رئیسی

نام‌گذاری میدان اجتماعات بیرجند به نام خادم‌الرضا(ع) آیت‌الله رئیسی 1

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از خراسان جنوبی و به نقل از روابط عمومی شورای شهر بیرجند، حجت‌الاسلام مهدی عبدالرزاق‌نژاد به خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه علنی شورا با اکثریت آرا مصوب شد برای نکوداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، مجموعه باغ در حال احداث شهرداری در کنار میدان ابوذر (تحت عنوان میدان اجتماعات) به‌نام خادم‌الرضا (ع) شهید آیت‌الله رئیسی نام‌گذاری شود.

وی در این جلسه ضمن تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانشان از نام‌گذاری میدان سوم مدرس بدون مصوبه شورا و طی کردن روند قانونی آن به‌نام این شهید بزرگوار انتقاد کرد و گفت: شهرداری بدون مصوبه شورا و برخلاف مقررات و قوانین این نام‌گذاری را انجام داده و این در حالی است که باید جلسه فوری تشکیل می‌شد تا شهرداری و شورا به جمع‌بندی برسند و بعد از تصویب در شورا این نام‌گذاری انجام می‌گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با تاکید بر اینکه باید مکان در خور شانی برای نام‌گذاری شهید جمهور در شهر انتخاب شود، افزود: پیشنهاد می‌شود پروژه فاخر و در حال احداث باغ شهرداری به‌نام آیت‌الله رئیسی نام‌گذاری شود و تندیسی از شهدای خدمت نیز آماده و در این مکان نصب شود.

وی اعلام کرد: پس از بیان نظرات و پیشنهادات اعضا در خصوص این مسئله، در نهایت با نظر مثبت حداکثر اعضا، نام‌گذاری مجموعه باغ شهرداری به نام رئیس‌جمهور شهید مصوب شد.

در ادامه پیشنهاد یکی از اعضا در خصوص نام‌گذاری خیابان اصلی سایت اداری به‌نام بلوار شهدای خدمت نیز مطرح شد که مقرر شد جهت بررسی بیشتر به جلسات آینده موکول شود.

همچنین در ادامه این جلسه مصوبات کمیسیون فرهنگی قرائت و با درخواست فرمانده پدافند هوایی شرق کشور برای نصب ماکت موشک باور ۳۷۳ در بلوار صیاد شهید صیاد شیرازی که پیشنهاد کمیسیون فرهنگی شورا هم بود، موافقت شد.

در ادامه مصوبات کمیسیون تلفیق عمران و حقوقی مطرح شد که اصلاح هندسی میدان بلوار شهید ناصری به عنوان پیشنهاد شهرداری یکی از موارد مطرح شده در این جلسه بود.

فرید فروزانفر رئیس کمیسیون حقوقی شورا در این زمینه عنوان کرد: در کمیسیون مصوب شد مکاتبه‌ای با راه و شهرسازی و معاونت عمرانی استانداری برای اصلاح این میدان انجام تا طرح‌های پیشنهادی ارائه و اصلاحات انجام گیرد.

وی در ادامه با اشاره به نامه شهرداری مبنی بر توافق راه و شهرسازی و مالکین قسمتی از اراضی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند برای الحاق این اراضی به شهر بدون در نظر گرفتن حق و حقوق شهرداری افزود: از سوی راه و شهرسازی توافق ۷۰ به ۳۰ با مالکین انجام شده است و شهرداری درخواست دارد، توافق سه‌جانبه‌ای با حضور شهرداری منعقد و بعد از تعیین قدرالسهم شهرداری این الحاق انجام شود.

وی افزود: در نهایت پس از بحث و بررسی در این زمینه مقرر شد این موضوع در جلسه شنبه آینده شورای شهر با حضور معاون عمرانی استاندار مطرح و بررسی شود.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر در ادامه با اشاره به تفاهم نامه ساخت و ساز در زمین متعلق به شهرداری به مساحت ۵۶ هزار متر مربع در بلوار صنعت و معدن با مشارکت مؤسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج و سپاه انصارالرضا (ع) و ارسال این توافق به شورا برای تعیین تکلیف گفت: در این توافق، مشاور پروژه دو نوع مشارکت ۸۰ به ۲۰ و ۷۰ به ۳۰ را مطرح کرده و قرار است ۶ طبقه مسکونی در این اراضی به همراه تعدادی واحد تجاری ساخته شود که به نظر می‌رسد این پروژه هیچ توجیهی برای شهرداری ندارد و نیاز به بررسی بیشتر و ارائه گزارش توجیهی از سوی شهرداری است.

ویدا ناصری رئیس کمیسیون عمران شورا شهر بیرجند هم در ادامه گفت: شهرداری گزارشات توجیهی اقتصادی پروژه را با وجود درخواست کمیسیون همانند برج ۴۶ طبقه ارتش ارائه نکرده است.

وی ادامه داد: سهم شهرداری در این پروژه ۱۲ هزار متر مربع است که قیمت این زمین طبق تحقیقات انجام شده ۱۷۴ میلیارد تومان است و هزینه ساخت این زمین با احتساب متری ۱۴ میلیون تومان ۷۷۳ میلیارد تومان می‌شود.

وی افزود: هزینه پروانه و سایر هزینه‌های این ساخت و ساز هم ۱۱۷ میلیارد تومان می‌شود و در مجموع آورده شهرداری ۲۷۸ میلیارد تومان و آورده شریک ۷۹۱ میلیارد تومان است.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بیرجند با بیان اینکه با فروش سهم شهرداری ۹۱۱ میلیارد تومان نصیب شهرداری خواهد شد، عنوان کرد: این پروژه پنج ساله با شرایط فعلی زیان ده است و بازدهی اقتصادی نخواهد داشت اما از طرف دیگر از خارج استان اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومانی وارد شهر می‌شود که عوائد خوبی برای شهر خواهد داشت.

وی تاکید کرد: اگر طرح پروژه تغییر کند تا سودهی آن افزایش پیدا کند، به‌طور مثال دو طبقه به آن اضافه یا تعداد واحد تجاری آن بیشتر شود و شهرداری هم طرح توجیهی اقتصادی خود را بیاورد، ما موافق این پیشنهاد هستیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا