پیشخوانعناوین اخبار

نشریه «یالثارات» لغو مجوز شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از ایرنا، حسین نوش آبادی روز دوشنبه در سی امین نشست خبری خود در برج آزادی افزود: این نشریه بر اساس مفاد قانون مطبوعات بنا بر توهین به هنرمندان در جشن حافظ، مجددا با رای هیات نظارت بر مطبوعات لغو مجوز شد.

وی بیان  کرد: این نشریه قبلا نیز با رای هیات نظارت چندین بار تذکر گرفته بود و سال گذشته هم لغو مجوز و توقیف شده بود که به حکم مقامات قضایی مجوز فعالیت گرفته بود.
معاون حقوقی و پارلمانی وزیر فرهنگ گفت: نباید هرکس به خود اجازه دهد با هر وسیله ای به هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر به هر بهانه ای توهین کند.
وی ادامه داد: اعضای هیات نظارت بر مطبوعات که نمایندگان سه قوه نیز در آن حضور دارند با رای اکثریت این نشریه را بنابر توهین های پی در پی بویژه به هنرمندان حاضر در جشن حافظ مجرم شناخت و مجوز این نشریه را مجددا لغو و پرونده را به دادسرا ارجاع داد.

هیچ اتفاقی در واگذاری ممیزی کتاب به ناشران نیافتاده است
سخنگوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درمورد حرف و حدیث های واگذاری ممیزی کتاب به ناشران گفت: در ابتدای دولت یازدهم این موضوع به ناشران پیشنهاد شد اما ناشران حاضر به قبول این کار نشدند، از ین رو تا کنون مانده است.
وی افزود: هیچ نشر غیر دولتی حاضر به پذیرش مسئولیت ممیزی کتاب نشد.
نوش آبادیافزود: آنچه امروز مطرح شده در حد یک طرح است و مصوبه و تصمیم خاصی تا این لحظه اتخاذ نشده است.
نوش آبادی اظهارکرد: آنچه امروز در حد یک طرح مطرح شده این است که مسئولیت ممیزی و نظارت کتاب با حفظ ضوابط و مقرارت به ناشران دولتی و بزرگ واگذار شود.
به گفته وی، ناشرانی که می خواهند عهده دار ممیزی شوند باید مورد تایید وزارت فرهنگ و از طرفی دارای هیات علمی قوی و توانمند باشند. آنچه در این طرح دیده شده واگذاری ممیزی کتاب بجز موضوعات دینی است. بیشتر کتابها با موضوع ادبیات، شعر، کودک و نوجوان، اخلاق، پزشکی و … در طرح دیده شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا