اخبار استان ها

نظارت بر ۹۱۰ هزار هکتار مناطق آزاد شهرستان سرایان

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از خراسان‌جنوبی، عباس اصغرزاده _ امروز دوشنبه بیست‌ویکم خرداد _ ضمن تبریک هفته محیط زیست به فعالان و تلاشگران این حوزه به تشریح اهم اقدامات این مجموعه پرداخت و اظهار کرد: با توجه به وسعت منطقه هرساله سرشماری وحوش طی چهار مرحله انجام می‌شود.

وی مهمترین مشکل این مجموعه را کمبود نیروی انسانی بیان کرد و افزود: با همین نیروی‌های موجود و امکانات باید وظایف و گشت‌زنی‌ها را به صورت مستمر انجام دهیم، چرا که فعالیت قاچاقچیان و شکارچیان غیرمجاز زمینه‌ساز انقراض گونه‌های کمیاب شهرستان می‌شود.

رئیس حفاظت محیط زیست سرایان در خصوص اهم اقدامات این مجموعه گفت: بیش از ۱۴۰ مورد در زمینه کنترل و پایش آلودگی در حوزه‌های آب، ۶۰ مورد پایش‌های زیست محیطی، گشت، کنترل و پایش مناطق ۱۰۰۰ نفر روز، ۵۰ مورد پاکسازی طبیعت با مشارکت مردم، ۳۰ مورد تیمار پرندگان، وحوش و رهاسازی در طبیعت و ۸۰ دوره آموزشی انجام شده است.

وی افزود: در استان شش دستگاه کنترل و سنجش آلودگی هوا وجود دارد که یکی از این دستگاه‌ها در شهرستان سرایان مستقر است.

اصغرزاده از قوچ، میش، آهو، کل و بز، گربه شنی، هوبره، انواع خزندگان، کاراکال، زرده بر و افعی شاخدار به عنوان شاخص‌ترین گونه‌های موجود در حیات وحش شهرستان نام برد و گفت: برخورد نکردن با شکارچیان غیرمجاز زمینه‌ساز انقراض گونه‌های نادر حیات وحش است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا