نوسازی و بهسازی مدارس فرسوده در نظاممسائل استانها قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از مازندران به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، حمیدرضا خانمحمدی بعدازظهر امروز _سهشنبه شانزدهم اردیبهشت _در نشست هماهنگی نهضت توسعه عدالت آموزشی مازندران واقع در استانداری مازندران هدف اصلی رئیسجمهور و دولت از اجرای نهضت توسعه عدالت فضاها و تجهیزات آموزشی، را رقم خوردن اتفاقی خوب برای دانشآموزان به ویژه در مدارس دولتی سراسر کشور بیان و اظهار کرد: مدیران مازندران استاندار پیگیری خوبی در اجرای طرح توسعه عدالت آموزشی دارد و تسلط و جدیت استاندار مازندران در پیگیری برای اجرای این طرح را در هیچ استانی ندیدم.
وی با اشاره به اینکه نوسازی و بهسازی مدارس فرسوده و تخریبی در همه استانها باید در نظاممسائل آن استان قرار بگیرد، افزود: انتظار داریم که فرمانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در شهرستانها این موضوع را با جدیت و در اولویت امور هر شهرستان پیگیری کنند.
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در نهضت توسعه عدالت در فضاها و تجهیزات آموزشی نباید تنها بر فضاها متمرکز بود و از تجهیزات غافل شد، گفت: مسائل مربوط به فضاهای آموزشی در هر استان محدود است؛ برای نمونه در مازندران اکنون حدود ۱۰۰ مدرسه از نظر کاستیهای فضای آموزشی در اولویت پیگیری استان قرار دارند اما مسئله مربوط به تجهیزات پوشش عام دارد و همه مدارس را در بر میگیرد.
خانمحمدی با تاکید بر اینکه نهضت توسعه عدالت در فضاها و تجهیزات آموزشی همانگونه که از نامش مشخص است به موازات تلاش برای بهبود فضاهای آموزشی و مدرسهسازی، بر ارتقای کیفی مدارس از نظر تجهیزات آموزشی نیز تاکید دارد، اضافه کرد: در نهضت توسعه عدالت فضاها و تجهیزات آموزشی، مسائل از پایین به بالا حل میشوند و طبق نگرش و تاکید رئیسجمهور در این نهضت مهم زیرساختی الگوی نظاممسائل، حل مساله از پایین به بالا است.
وی ادامه داد: یعنی گروهی از مردم که میتواند با راهبری مدیر مدرسه، دهیار، معتمد محله، شهردار و حتی خود مردم شکل بگیرد وارد کار شوند.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور شکلگیری گروه مردمی را مهمترین رکن نهضت توسعه عدالت در فضاها و تجهیزات آموزشی دانست و گفت: در اجرای این طرح نظام تقسیم از بالا به پایین نمره خوبی نمیگیرد، بنابراین مهم این است که هرکسی یک قسمت از کار را تحویل بگیرد و خیران هم در این الگو حامیان اصلی کار هستند.
خان محمدی با بیان اینکه ما در اجرای این نهضت نگران تأمین منابع نیستیم زیرا هرکجا مردم پای کار آمدند مسئله حل شد، افزود: برای نمونه در شهر قدس ساخت ۳۵ مدرسه ۱۸ کلاسه با مشارکت مردم و از محل مسئوولیتهای اجتماعی شرکتها در قالب این نهضت ملی آغاز شد و یک پایش میدانی و نظرسنجی رسمی نشان میدهد که ۷۸ درصد از مردم تمایل دارند مالیاتی که میپردازند در بخش مدرسهسازی هزینه شود.
وی اضافه کرد: این نشان میدهد که جامعه برای مشارکت در این حوزه همراه است و فقط باید ساختار مشارکت شکل داده شود.
منبع خبر : ایمنا