اخبار استان ها

نوسازی ۱۰ درصد از ناوگان فرسوده تاکسی‌های شهری در ارومیه

توماج وحیدافشار در گفت‌وگو با خبرنگار سرمایه گستران در آذربایجان‌غربی بر ضرورت فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیک تأکید و اظهار کرد: این تغییر را باید از خود شروع کنیم و به سمت استفاده از موتورهای برقی و دوچرخه‌ها حرکت کنیم.

وی افزود: برای هر خودرو در شهر ۳۰ مترمربع مساحت نیاز است و برای هر موتورسیکلت ۵ مترمربع که به ازای هر خودرو می‌توان از ۶ دستگاه موتورسیکلت استفاده کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: مشکل شهر ارومیه این است که از تپه ماهور و شیب‌های متعدد تشکیل یافته که امکان استفاده از دوچرخه در آن برای امور عادی و یا اداری سخت است و از این رو می‌توان به فکر گسترش موتورسیکلت‌های برقی بود و در سال آینده باید مشوق‌هایی به ویژه در بافت مرکزی و فرسوده شهر در نظر بگیریم.

وحیدافشار نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را از اولویت‌های نخست مدیریت شهری برشمرد و ادامه داد: تاکسی در جهان به عنوان حمل و نقل لوکس مطرح است اما در ارومیه تاکسی‌ها به کمک حمل و نقل عمومی آمده‌اند.

وی عنوان کرد: ۱۰ درصد ناوگان فرسوده تاکسی را در سال ۱۴۰۳ نوسازی خواهیم کرد و امیدواریم امور طبق برنامه‌ریزی‌ها پیش برود.

وحیدافشار در خصوص مشکلات مربوط به تاکسی‌ها و شهروندان اظهار کرد: مشکل پرداخت نقدی یکی از معضلات استفاده از تاکسی در شهر ارومیه است که باید در این خصوص چاره‌اندیشی کنیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا