اخبار استان ها

نیاز کمربندی گرگان به نوسازی آسفالت

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از گلستان، مقداد صادقیان اظهار کرد: آسفالت فعلی کمربندی گرگان به دلیل تردد بالای ماشین‌آلات سنگین دچار آسیب‌دیدگی زیادی شده است و نوسازی و بهسازی این محور به چهار هزار تن قیر برای روکش آسفالت نیاز دارد.

وی افزود: مکاتبات برای دریافت این میزان قیر انجام شده است و به محض تأیید و در اختیار قرار دادن، پروژه آسفالت کمربندی آغاز می‌شود.

معاون زیربنایی، حمل و نقل و ترافیک شهرداری گرگان ضمن اشاره به این مطلب که راه‌اندازی کنار گذر (کمربندی شمالی) گرگان- کردکوی در کاهش بار ترافیک سنگین عبوری و عمر رویه آسفالتی نقش به‌سزایی خواهد داشت، افزود: فاز یک این پروژه در مرحله بهره‌برداری است.‌

وی خاطرنشان کرد: در برخی از کوچه‌ها و محله‌های شهر گرگان به دلیل نوسازی یا ساخت ساز بناهای جدید، اجرای روکش آسفالت توجیه ندارد، چرا که این آسفالت‌ها به دلیل حفاری و نصب انشعاب تأسیسات، حفاری مجدد می‌شود که این مسأله علاوه بر هزینه، روکش‌های آسفالتی را هم دچار آسیب می‌سازد.

صادقیان اضافه کرد: به رغم فعالیت‌های انجام شده در زمینه نوسازی و لکه‌یری خیابان‌ها، معابر و کوچه‌ها اما همچنان به دلیل مشکلات تهیه قیر ادامه این روند در برخی مقاطع به تعویق می‌افتند.

وی افزود: به همین دلیل مقرر شده است که سه هزار و ۴۰۰ تن قیر از طرف وزارت کشور در اختیار شهرداری گرگان قرار بگیرد با این تخصیص ۶۸ هزار تن آسفالت تولید خواهد شد که با این میزان آسفالت تولید شده ۴۰۰ هزار مترمربع از معابر، کوچه‌ها و خیابان‌های گرگان بهسازی و لکه‌گیری می‌شود که چهره شهر را دگرگون خواهد کرد.

معاون زیربنایی، حمل و نقل و ترافیک شهرداری گرگان تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۰۰ هزار مترمربع آسفالت شامل اجرای روکش یا مرمت معابر سواره رو به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان در شهر گرگان اجرا شد.

به گفته وی، از ابتدای سال‌جاری تاکنون نیز حدود ۷۰ هزار متر مربع اجرای روکش و مرمت معابر به ارزش ۳۵ میلیارد تومان انجام شده است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا