اخبار استان ها

نیروهای انقلاب باید مردم را به مشارکت در انتخابات ترغیب کنند

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از مرکزی، سردار مرتضی عمو مهدی عصر امروز _دوشنبه بیست و هشتم خرداد_ در دیدار با نخبگان اقشار و هیئت‌های اندیشه‌ورز استان اظهار کرد: عقل سلیم حکم می‌کند که انسان واقعیت‌ها را ببیند، باور کند، بپذیرد و سپس در مورد آن تصمیم‌گیری کند.

وی افزود: اگر ضعف‌های خود را بپذیریم، نسبت به برطرف کردن این ضعف تلاش خواهیم کرد اما اگر نپذیریم آن‌ها را توجیه می‌کنیم و نیازی برای اقدام جدی تحولی و انقلابی برای رفع آن اشکال انجام نمی‌دهیم.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: خواص و نیروهای انقلاب باید مردم را به مشارکت در انتخابات ترغیب کنید.

عمو مهدی تصریح کرد: در شرایط حاضر نیروهای انقلابی دچار تصورهای هاله‌ای از جامعه شده‌اند، یعنی دقیقاً نمی‌دانند در جامعه چه مشکلی وجود دارد.

وی با بیان اینکه آحاد مردم دچار تصور هاله‌ای شده‌اند افزود: تصور هاله‌ای در جامعه اینگونه ایجاد شده که برخی از افرادی که دوره شاه رو تجربه کرده‌اند و هم دوره انقلاب را دچار خطای هاله‌ای، نوعی خطا در شناخت می‌شوند که تحت تأثیر ذهنیت قبلی قضاوت‌کننده شکل می‌گیرد و از حقیقت و انصاف به دور است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اظهار کرد: زمانی که کمی جزئی‌تر به مسئله نگاه می‌شود و از افراد جامعه در خصوص شاخص‌های بهتر بودن سوال می‌شود، توان ذکر مقادیر بهتر بودن برایشان میسر نیست، بلکه فقط یک تصور از این وضع در جامعه ایجاد شده و مبنای واقعی ندارد.

وی ادامه داد: در موضوع انتخابات، افرادی که صندوق رأی قهر هستند به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ برخی‌ها در مجموع تمایل و قصدی برای شرکت در انتخابات ندارند و این افراد درصد کمی از افراد جامعه را شامل می‌شوند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اضافه کرد: برخی از افرادی که تمایل به شرکت در انتخابات ندارند، مردد هستند و این افراد تقریباً بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از افراد جامعه را شامل می‌شوند.

عمو مهدی گفت: در صورتی که از نیروهای انقلاب سوال شود، این افراد به چه دلیل نمی‌خواهند در انتخابات شرکت کنند، تصور هاله‌ای که برای آن‌ها ایجاد شده و مسئله اقتصادی را عنوان می‌کنند، اما پس از بررسی نتایج نظرسنجی، پشت پرده‌های فکری این افراد را استخراج می‌کنیم متوجه می‌شویم، دلیل این اتفاق مسائل اقتصادی نیست.

وی تصریح کرد: مسائل اقتصادی، نارضایتی‌ها، احساس تبعیض و ناکارآمدی نظام از عواملی هستند که موجب دلخوری، ناراحتی و قهر و لج بازی کردن این افراد با نظام بوده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اظهار کرد: در صورتی که مشکل و عامل ناراحتی این بخش از جامعه رفع شود و از آن‌ها در خصوص کارآمدی و موفقیت نظام سوال شود، قطعاً پاسخ مثبت شنیده خواهد شد.

عمو مهدی افزود: آنچه که مانع می‌شود این موفقیت اذعان شود و در مسائل مهم با نظام همراهی کنند همین گره‌های ذهنی است که عموماً با تبلیغات فراوان دشمن به وجود آمده است.

وی گفت: تأثیر تهاجمات فرهنگی بر اینکه ما جریان انقلاب متناسب با توهمات و توطئه‌های این جنگ نرم ترکیبی ادراکی و شناختی دشمن توانسته‌ایم خود را در تراز انقلاب اسلامی برسانیم.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: در حال حاضر نیروهای انقلابی‌های در مواجهه با مسائل در انزوا قرار دارند و می‌ترسند و نمی‌دانند که دقیقاً چه کاری باید انجام دهند.

عمو مهدی با بیان اینکه نیاز است خود را به سلاح متناسب با جنگ ترکیبی مجهز کنیم خاطر نشان کرد: نیروهای انقلابی به جای آنکه یک کنشگر فعال باشند، در شرایط حاضر تبدیل شده‌اند به یک مصرف کننده انقلابی و خود در رویدادهای انقلابی، راهپیمایی، انتخابات و غیره شرکت می‌کنند اما آنجایی که باید بروز گر و فعال ظاهر شوند، سکوت کرده‌اند.

وی افزود: دشمن در تهاجم و شبیخون فرهنگی که حضرت آقا در سال ۷۶ بیان کرد دو مقوله هویت و امید را هدف گرفت و در آن موفق هم بود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اظهار کرد: هویت و عرق ملی جوان ما از بین رفته و این موضوع مهمی است که دشمن به ما آسیب رسانده است.

سردار عمو مهدی با اشاره به اینکه ناامیدی عامل پر اهمیت و عدم مشارکت در انتخابات است افزود: مردم در پاسخ به درخواست مشارکت می‌گویند، ما به انقلاب و شهدا و… هیچ مشکلی نداریم اما رأی ما به هر فردی که باشد، هیچ تغییری ایجاد نخواهد افتاد.

وی ادامه داد: این دو موضوع موجب شده افرادی که تمایلی برای رأی دادن نداشته باشند که اگر امیدوار به رفع مشکلات شوند، فوج فوج در پای صندوق‌های رأی حاضر خواهند شد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تاکید کرد: نیروهای انقلاب باید برای حضور افرادی که مردد هستند، برای رأی دادن با هوشمندی و ذکاوت راهکارهایی پیدا کنند تا این افراد برای موفقیت و پیشرفت کشور حاضر به مشارکت در انتخابات شوند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا