اخبار استان ها

هدف‌گذاری برای توسعه ۳۰ درصدی واحدهای دانش‌بنیان کرمانشاه در سال جاری

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کرمانشاه، سیامک آزادی امروز _پنجشنبه شانزدهم فروردین _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به ماهیت واحدهای شرکت‌های دانش‌بنیان، توسعه شرکت یکی از مصادیق مهم تحقق شعار سال «جهش تولید و مشارکت مردم» است.

وی اشتغال ایجاد شده از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان را ویژه دانش‌آموختگان دانست و افزود: تولیدات این شرکت‌ها از فروش ارز جلوگیری کرده و جایگزین واردات می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه از برنامه‌های ویژه برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان سخن گفت و افزود: افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان به میزان ۳۰ درصد برای سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شده است.

وی با اشاره به هدف‌گذاری برای تکمیل زیرساخت‌هایی که برای تولید محصول خدمات شرکت دانش‌بنیان لازم است، خاطرنشان کرد: بر همین اساس امیدواریم فاز اول شهرک فناوری استان کرمانشاه که فضایی برای تولیدات کارگاه و نیمه‌صنعتی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور است را افتتاح و به بهره‌برداری برسانیم.

آزادی اضافه کرد: همچنین حمایت ویژه‌ای از تمام صاحبان ایده در کل شهرستان‌های استان خواهیم داشت و در این راستا برنامه‌ریزی مناسب برای ارائه خدمات به این افراد داریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۳۴۰ واحد فن‌آور و دانش‌بنیان تحت حمایت مجموعه پارک علم و فناوری است، گفت: فروش سالانه این واحدها در سال گذشته، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان و صادراتی بالغ بر ۲۰ میلیون دلار بوده که امسال افزایش قابل توجهی را با توجه با تکمیل پروسه تجاری‌سازی این شرکت‌ها و همچنین ساختارهای فناورانه‌ای مورد انتظار است.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه اعلام کرد: در حال حاضر ۱۴ ساختار فناوری تحت حمایت پارک در حال فعالیت هستند که با برنامه‌ریزی صورت گرفته به ۲۰ ساختار خواهد رسید.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا