اخبار استان ها

هرسین، قطب مهم تولید پیاز در ایران

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کرمانشاه، صابر فتاحی امروز _ سه شنبه بیست و چهارم مهر _ به خبرنگاران اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۱۰ هزار تن پیاز از مزارع این شهرستان برداشت شود.

وی با اشاره به پیشینه طولانی کاشت پیاز در هرسین و ویژگی‌های خاص این محصول، از جمله ماندگاری بالا و طعم مطلوب، افزود: پیاز هرسین به‌عنوان برندی معتبر در کشور شناخته می‌شود.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان هرسین با بیان اینکه سطح زیر کشت پیاز در هرسین به ۱۶۰ هکتار می‌رسد، تصریح کرد: با میانگین برداشت ۶۰ تا ۶۵ تن در هر هکتار، انتظار داریم که مجموع برداشت پیاز از این مزارع به ۱۰ هزار تن برسد.

وی همچنین توضیح داد: کاشت پیاز در این منطقه به دو شکل پاییزه و بهاره انجام می‌شود و با توجه به کمبود منابع آبی و برنامه‌ریزی‌های ملی برای بهینه‌سازی الگوی کشت، تصمیم بر آن است که کاشت بهاره پیاز کاهش و کاشت پاییزه افزایش یابد.

فتاحی همچنین به چالش‌هایی که پیازکاران هرسینی با آن مواجه‌اند، اشاره کرد و از فعال‌بودن یک سردخانه در شهرستان برای نگهداری محصولات کشاورزی خبر داد و از کشاورزان خواست که از این ظرفیت استفاده کنند. هرسین یکی از شهرستان‌های استان کرمانشاه در غرب ایران است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا