اخبار استان ها

هشدر به گردشگران با توجه به افزایش خروجی سد «زاینده‌رود»/خطر برق گرفتگی توسط کولر و آب سردکن‌ها

به گزارش خبرنگارآنلاین از اصفهان، از بامداد جمعه خروجی سد زاینده رود برای توزیع آب باغات افزایش یافته است.

در این ارتباط منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، اظهار کرد: با توجه به رها سازی آب به منظور تامین و توزیع اب باغات و اشجار در شبکه های آبیاری و انهار سنتی غرب زاینده در خصوص عدم شنا در کانال های انتقال آب و نیز استخرهای ذخیره آب کشاورزی، رودخانه در مناطق غرب و جنوب و بالادست زاینده رود و نیز دریاچه سدهای مخزنی استان به لحاظ خطر پذیر بودن این منابع آبی هشدار می دهیم.

وی افزود: کانال های انتقال آب به علت شدت جریان آب شیب و لغزندگی دیواره و استخرهای ذخیره آب کشاورزی نیز به علت عمق زیاد شیب دیواره و لایه پوششی لغزنده ژئوممبران محل ایمنی برای شنا نیست؛ همچنین شدت جریان آب، ناپایداری بستر، سردی آب و جریان گردابی در رودخانه ها باعث بروز حوادث غرق افراد در مسیر رودخانه ها می شود.

۴۴ حادثه و غرق شدن ۱۴ نفر از ابتدای سال جاری

مدیرکل مدیریت بحرانا استانداری اصفهان تاکید کرد: از ابتدای سال جاری ۴۴ مورد حادثه در رودخانه ها،کانال های انتقال آب و استخرهای ذخیره آب کشاورزی و داخل باغات شخصی در سطح استان به وقوع پیوسته است که متاسفانه این حوادث منجر به غرق شدن ۱۴ نفر و امداد رسانی سرپایی و انتقال مصدومین به مراکز درمانی توسط عوامل آتش نشانی و اورژانس شد.

وی تاکید کرد: رودخانه های خرسان، آب ملخ، ونک در شهرستان سمیرم، رودخانه های گوکان، یلان و چشمه لنگان در فریدونشهر، رودخانه زاینده رود در مناطق غرب استان و باغبادران و کانالهای انتقال آب شبکه نکوآباد و سدهای باغکل خوانسار، ونک و قره قاچ سمیرم، گلپایگان و کوچری، خمیران و سد زاینده رود از جمله مناطقی است که باید طرح های کاهش خطر و نصب حفاظ اطراف کانالها در مقاطع پر خطر اجرایی شود.

اطفای حریق کارگاه مبل و انبار چوب

شیشه فروش همچنین از اطفای حریق کارگاه مبل و انبار چوب واقع در خیابان امام خمینی بامداد امروز پس از تلاش دو ساعته عوامل آتش نشانی خبر داد و گفت:‌با توجه به افزایش دما و پتانسیل وقوع حریق در خصوص ضرورت اجرای طرحهای کاهش خطر به تمامی واحدهای صنفی تجاری و صنعتی تاکید می شود.

جان باختن یک نفر در حادثه برق گرفتکی در پارک مبارکه

وی با هشدار در ارتباط با وقوع حوادث ناشی از برق گرفتگی بخصوص در شرایط افزایش دما، فصل تابستان و استفاده از سیستم های سرمایشی کولرها و آبسردکن ها تصریح کرد: حادثه برق گرفتگی شب گذشته در یکی از پارک های شهر مبارکه، متاسفانه منجر به جان باختن یک جوان شد و حادثه برق گرفتگی هفته گذشته درحین از استفاده از آبسردکن در شهر رزوه نیز منجر به جان باختن یک کودک شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: لازم است عوامل اجرائی و مسئول در تمامی مراکز عمومی، اداری تجاری و بازار، اماکن فرهنگی مساجد و بقاع متبرکه و سایر اماکن مذهبی گردشگری، ، آموزشی و پارکها با همکاری تیم های فنی شهرداریها و آتش نشانی و شرکتهای برق نسبت به ارزیابی ایمنی و رفع نقص، اصلاح و ایمن نمودن شبکه های برق رها شده، سیستم های سرمایشی و آبسردکن ها اقدام کنند و اقدام و آموزشهای لازم همراه با اعلام هشدار از خطرات کار با برق اطلاع رسانی شود.

استفاده از سیستم ارتینگ مناسب و کلید محافظ جان

شیشه فروش گفت: استفاده از سیستم ارتینگ مناسب، کلید محافظ جان، نصب کفپوش عایق بر روی زمین اطراف دستگاه، استفاده از شیر آلات عایق و تست دوره ای بدنه و همچنین بررسی و رفع نقص های ایمنی شناسایی شده در سیستم روشنایی در پارک ها وفضاهای سبز و ایمنی و استاندارد بودن ایمنی برق پارکهای بازی و استخرها الزامی است.

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا