اخبار استان ها

همه معلمان جهاد تبیین را در دستور کار قرار دهند

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از قزوین، نقی سیاهکالی مرادی ظهر امروز _چهارشنبه بیست‌وپنجم مهر_ در مراسم آغاز توانمندسازی دبیران آمادگی دفاعی استان قزوین ضمن قدردانی از اقدامات مؤثر بسیج دانش‌آموزی اظهار کرد: بسیج با اجرای برنامه‌های آموزشی در عرصه‌های فرهنگی، تربیتی، سیاسی، هنری، اجتماعی و رزمایش‌های مختلف و تقویت آمادگی دفاعی فرهنگیان گام‌های مؤثری برداشته است.

وی اضافه کرد: در سند تحول آموزش و پرورش ساحت‌های شش‌گانه برای تعلیم و تربیت دانش آموزان در نظر گرفته شده است که مفاهیم و مطالب درس آمادگی دفاعی می‌تواند به عنوان یکی از ساحت‌های آموزشی تدریس شود و هدف ما در درس آمادگی دفاعی انتقال درست مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس به دانش‌آموزان است.

اهمیت پرورش دانش‌آموزان با حسن وطن‌پرستی

دبیر شورای آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه در درس آمادگی دفاعی باید حس وطن‌پرستی دانش‌آموزان تقویت شده و دانش‌آموزانی با غیرت و همیت دینی پرورش داده شود، گفت: از تمامی معلمان به ویژه مربیان آمادگی دفاعی می‌خواهیم تا جهاد تبیین را به عنوان امری واجب در دستور کار خود قرار دهند.

سیاهکالی مرادی مسئولیت‌پذیری، توانمندی، داشتن انگیزه و روحیه جهادی را از جمله شاخصه‌های اصلی یک مربی درس آمادگی دفاعی برشمرد و افزود: دغدغه‌مندی و اقناع دانش‌آموزان جزو وظایف اصلی مربیان آمادگی دفاعی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضرورت بازدیدهای دوره‌ای از مدارس استان ادامه داد: تیم‌های بازرسی و کارشناسی باید ضمن حضور در مدرسه به رفع مشکلات واحد آموزشی در اسرع وقت اقدام کنند.

لزوم یاددهی مهارت‌های سازشی به دانش‌آموزان کم‌بینا و نابینا

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین همچنین با اشاره به فرارسیدن روز عصای سفید گفت: امروزه نگاه به معلولیت نسبت به گذشته تغییر کرده است و اولیا دید وسیع‌تری پیدا کرده‌اند. معلولیت به هیچ عنوان محدودیت و ناتوانی نیست؛ هرکدام از دانش‌آموزان نابینا و کم‌بنیا با وجود مشکلی که دارند، معدن استعداد و نبوغ هستند که وظیفه ما کشف و پرورش این استعدادهاست.

سیاهکالی مرادی بر لزوم آگاه‌سازی هرچه بیشتر والدین در راستای پیشگیری از افزایش تعداد کودکان معلول و یاددهی مهارت‌های سازشی به دانش‌آموزان کم‌بینا و نابینا تأکید اضافه کرد: وظیفه بزرگ حاکمیت بررسی و برطرف نمودن محدودیت‌های این دانش‌آموزان عزیز است که در این راستا امسال سرویس رفت و آمد این عزیزان رایگان شده است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا