اخبار استان ها

هوای سه شهر استان مرکزی همچنان ناسالم است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از مرکزی، علیرضا محرابیان ظهر امروز _یکشنبه بیست‌وپنجم شهریور_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شاخص کیفیت هوای اراک در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ امروز عدد ۱۵۲ رسید که نشان از کیفیت هوای ناسالم برای تمام گروه‌های سنی دارد.

وی افزود: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای اراک در ساعت ۱۱ امروز به ۱۷۲ رسید که نشان‌دهنده کیفیت هوای ناسالم برای تمام گروه‌های سنی است.

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: هوای سه شهر صنعتی اراک، ساوه و شازند همچنان در وضعیت ناسالم قرار دارد.

محرابیان اضافه کرد: وضعیت لحظه‌ای کیفیت هوای شازند هم در این ساعت به ۱۳۸ رسید که بیانگر وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های سنی حساس است.

وی تصریح کرد: همچنین وضعیت لحظه‌ای کیفیت هوای ساوه نیز در این ساعت به ۱۵۶ رسید که نشان از هوای ناسالم برای تمام گروه‌های سنی دارد.

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، آلاینده هوای سه شهر ناسالم استان مرکزی را ذرات کمتر از دو و نیم میکرون برشمرد.

به گزارش سرمایه گستران، اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۶۸ روز ناسالم را تجربه کرده است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا