اخبار استان ها

هوای گیلان تا ۸ درجه گرم‌تر می‌شود

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از گیلان، سیدمحمد تقی سدیدی _شنبه چهاردهم مهر_ اظهار کرد: از بعدازظهر امروز، شاهد خروج تدریجی سامانه بارشی و کاهش ابر در آسمان استان گیلان بودیم.

وی افزود: امروز لوشان با ۲۶ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و اسب وونی در ارتفاعات تالش با ۹ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین نقاط گیلان بودند، همچنین دمای هوای رشت بین ۱۷ تا ۲۳ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: نقشه‌ها و اطلاعات هواشناسی نشان می‌دهد از فردا (یکشنبه) تا روز سه‌شنبه شرایط جوی آرام و پایداری در گیلان حاکم خواهد شد و طی این مدت در بیشتر ساعات، آسمانی صاف و آفتابی، گاهی افزایش ابر و وزش باد در استان پیش‌بینی می‌شود.

سدیدی ادامه داد: در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه جریانات جنوبی به گیلان نفوذ می‌کند و طی این مدت شاهد ورزش باد گرم به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها خواهیم بود و طول هفته افزایش دمای هوا به طور متوسط چهار تا هشت درجه در مناطق مختلف استان مورد انتظار است.

وی تصریح کرد: بر اساس خروجی مدل‌های هواشناسی طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه یک موج بارشی از گیلان عبور می‌کند که باعث رشد ابر در آسمان و احتمال بارش باران پراکنده در برخی نقاط استان خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی گیلان گفت: طی سه روز آینده، دریای خزر تقریباً مواج است و ارتفاع موج حداکثر به ۶۰ سانتی‌متر می‌رسد و شرایط برای فعالیت‌های دریانوردی با احتیاط مناسب است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا