اخبار استان ها

هوای گیلان فردا صاف تا نیمه ابری است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از گیلان، یوسف شجاعی امشب _چهارشنبه هجدهم مهر_ اظهار کرد: امروز آسمان در نقاط مختلف گیلان صاف تا نیمه ابری بود و ازبرم سیاهکل با ۳۲ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و صبح امروز اسب‌وونی در ارتفاعات تالش با ۹ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین نقاط گیلان بودند و دمای هوای رشت با حداقل ۱۸ و حداکثر ۲۸ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

وی افزود: الگوهای هواشناسی نشان می‌دهد امشب در نواحی جنوبی گیلان به ویژه ارتفاعات و دامنه‌ها هوای ناپایدار، افزایش ابر و احتمال بارش‌های پراکنده داشته باشیم.

کارشناس هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: روز پنج‌شنبه، شرایط جوی استان پایدار و جهت جنوبی در منطقه برقرار و آسمان غالباً صاف تا نیمه ابری خواهد بود و در برخی نقاط گیلان به ویژه ارتفاعات و دامنه‌ها؛ وزش باد گرم و افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

شجاعی ادامه داد: روز جمعه، شرایط جوی گیلان کم‌وبیش ناپایدار و آسمان نیمه ابری تا ابری و در برخی نقاط استان احتمال بارش‌های پراکنده به خصوص ساعت‌های عصر و شب مورد انتظار است.

وی با بیان در روزهای پنج‌شنبه و جمعه در برخی نقاط جلگه‌ای استان پدیده مه صبحگاهی مهیا خواهد شد، خاطرنشان کرد: از روز شنبه هفته آینده، ورود و تقویت سامانه بارشی در گیلان سبب افزایش ابر در نقاط مختلف استان می‌شود و این سامانه تا اواسط هفته آینده (روز دوشنبه) در استان فعال خواهد بود و طول این مدت آسمان گیلان، غالباً ابری و مه آلود، به تناوب بارش باران و وزش باد و در برخی نقاط احتمال رعدوبرق و بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود و بارش‌ها می‌تواند در برخی نقاط استان شدید باشد.

کارشناس هواشناسی گیلان با بیان اینکه از روز جمعه تا اواسط هفته آینده، دمای هوای استان روند کاهشی خواهد داشت و به تدریج سردتر می‌شود، گفت: دریای خزر امشب مواج و برای فعالیت‌های مرتبط نامناسب است، اما در روزهای پنج‌شنبه و جمعه مناسب خواهد شد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا