اخبار استان ها

هوشیاری ماموران گمرک باشماق، قاچاقچیان سوخت را نقره داغ کرد

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کردستان و به نقل از روابط عمومی ستاد نظارت گمرکات استان کردستان، فرامرز امیدی اظهار کرد: در پی کنترل‌های گمرکی همکاران در گمرک باشماق و در نتیجه هم‌افزایی و همکاری مؤثر گمرک باشماق، سربازان گمنام امام زمان، یگان حفاظت گمرک و پلیس امنیت اقتصادی در ماه جاری تعداد سه دستگاه کامیون تانکردار حامل نفتگاز ترانزیت خارجی که اقدام به کار متقلبانه با شگرد جایگزین کردن مخازن محموله با آب کرده بودند متوقف و پرونده آنها جهت رسیدگی قانونی و قضائی به مراجع رسیدگی کننده ارسال شد.

وی افزود: این تعداد حامل مقدار ۵۳ هزار و ۴۶۰ لیتر از محموله گازوئیل خود را تخلیه و معوض آن را با آب جایگزین کرده و قصد داشتند تا پس از خروج از گمرک همین مقدار را با گازوئیل یارانه‌ای جبران کنند که پیش از دستیابی به هدف منفعت طلبانه خود با تیزهوشی کارکنان گمرک باشماق کشف و ضبط شد.

ناظر گمرکات کردستان خاطرنشان کرد: در ایام سپری شده از مهرماه ۱۴۰۳ علاوه بر کشف این تخلف گمرکی، اقلام ممنوعه از یک دستگاه حامل ترانزیتی و نیز مقادیر متنابهی انواع کالا شامل لوازم خانگی، تجهیزات و وسایل الکترونیکی، دارو و البسه هم کشف شد که در مجموع ارزش ریالی کشفیات در این مدت مبلغی افزون بر ٢٨ میلیارد ریال بوده است.

امیدی در ادامه به کشفیات شش ماهه نخست امسال گمرکات استان که کاشف گمرک بوده است پرداخت و تصریح کرد: طی این مدت در مجموع ۱۲۲ فقره پرونده قضائی علیه افراد قاچاقچی به ارزش بیش از یک هزار میلیارد ریال تشکیل و نسبت به اعلام جرم آنها اقدام شد.

وی اضافه کرد: هرگونه مظاهر قاچاق، تقلب و تخلف گمرکی خط قرمز همکاران گمرکی در مبادی مرزی استان بوده و در برخوردهای قانونی با افراد متخلف اغماضی صورت نخواهد گرفت.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا