اخبار استان ها

ورود جدی استانداری مازندران بر حذف ارز ترجیحی واردات برنج

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از مازندران، یوسف نوری عصر امروز _پنجشنبه بیست‌ویکم تیر_ در مراسم آئین برداشت مکانیزه برنج در روستای شریعت کلای بخش بندپی غربی بابل با بیان اینکه طی سفر دوم رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی در بیست‌وهشتم اردیبهشت سال‌جاری به مازندران اولین موضوع رسیدگی ایشان به حوزه برنج کشاورزان بوده است، اظهار کرد: در این تصمیم‌گیری ایشان دستور بر حذف ارز ترجیحی واردات برنج به هیئت همراه دولت دادند که در آن جلسه وزیران جهاد کشاورزی و اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه اکنون با توجه به شروع برداشت برنج اجرای این مصوبه و دستور آن باید عملیاتی شود، افزود: استان مازندران به شدت دنبال این مصوبه است تا حذف ارز ترجیحی نه تنها برای برنج، بلکه سایر محصولات کشاورزی در سامانه بازرگانی کشور به ثبت برسد که با رئیس کمیسیون کشاورزی نیز در این زمینه رایزنی شده است.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه کشاورز تمامی نهاده‌های کشاورزی را با قیمت عرضه می‌خرد در حالی‌که با ارز ترجیحی این نهاده‌ها وارد می‌شود و این قابل قیاس نیست، اظهار داشت: این به ضرر کشاورز است و محصول برنج با قیمت واقعی وارد بازار عرضه و خریداری نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در تولید گندم نیز با ورود جدی و حذف ارز ترجیحی توانستیم آن را به خودکفایی تولید کشور برسانیم، عنوان کرد: برای برنج نیز مصر بر پیگیری این مصوبه هستیم و در این دولت جدید نیز خواستار اجرای آن خواهیم بود، چرا که این حق کشاورزان زحمت‌کش است.

نوری یادآور شد: اکنون تنها بخشی که صادرات کم انجام می‌شود در بخش زراعت است و سایر بخش‌ها به دلیل تخریب جنگل‌ها و بی‌توجهی بر احیای طرح تنفس جنگل با کاهش تولید مواجه شدیم.

نماینده دولت سیزدهم در مازندران با تاکید بر اینکه برای کشاورزان باید اقدامات اساسی انجام داد و نباید فقط وعده داد، گفت: با توجه به خسارت سیلاب اخیر به مازندران، دولت در مرحله اول ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده است، اگرچه آسیب‌های سیل بیشتر از این خسارت است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا