اخبار استان ها

ورود جدی شهرداری همدان به حوزه آسیب‌های اجتماعی ضروری است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از همدان، علی رضایی امروز _جمعه سیزدهم مهر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی هستیم و در این حوزه مشکلات و گرفتاری‌هایی داریم.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی، افسردگی جوانان و فقدان نشاط اجتماعی است، افزود: لازمه فراهم کردن نشاط اجتماعی در شهر، پیش‌بینی اماکن ورزشی همچون ایجاد زمین چمن مصنوعی، زمین پینت‌بال و مواردی از این دست توسط شهرداری است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: ایجاد اماکنی به منظور سپری کردن اوقات فراغت و تخلیه هیجانات جوانان و نوجوانان نه تنها هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری است.

رضایی با تأکید بر اینکه با توجه به روند افزایشی آسیب‌های اجتماعی، ورود جدی شهرداری به این حوزه ضروری است، اضافه کرد: در صورتی که فکری برای این موضوع نکنیم، تمام جامعه به این مسئله آلوده خواهد شد.

وی در ادامه خواستار توجه به نگهداری فرهنگسراها شد و خاطرنشان کرد: اعتبار سالیانه به این منظور در نظر گرفته نمی‌شود و انجام این امر ضروری است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: در هیچ دوره‌ای همچون این دوره در حوزه فرهنگی به ویژه ترویج فرهنگی ایثار و جهاد و شهادت، اقدامات خوب و مؤثری نداشتیم و این مهم قابل تقدیر است.

رضایی در ادامه با اشاره به اهمیت تهیه و تدوین پیوست‌های فرهنگی اجتماعی در پروژه‌های شهری، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، تشکیل شورایی به ریاست شهردار به این منظور پیشنهاد می‌شود و تهیه و تدوین پیوست‌ها مستلزم انتقال این امر به حوزه برنامه‌ریزی است.

وی با بیان اینکه در صورت بررسی و مطالعه به موقع و علمی پیوست‌ها تأثیرات آن را در حوزه فرهنگی و اجتماعی شاهد خواهیم بود، یادآور شد: با تحقق این مهم بازده اجتماعی این اقدام مورد توجه شهروندان نیز قرار می‌گیرد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا