اخبار استان ها

وقف در تمدن اسلامی نقش والایی ایفا کرده است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از مازندران، یوسف نوری در مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی ۴۰ پروژه سرمایه‌گذاری موقوفات مازندران واقع در آستان مقدس امام‌زاده عبدالله آمل، این امام‌زاده را مرکز فرهنگی بسیار خوبی دانست، اظهار کرد: خوشبختانه با همت مردم و پیگیری اداره کل اوقاف و امور خیریه، بازسازی امام‌زاده با زیبایی و معماری اسلامی کار شده استتا برای زائران فضای بسیار خوبی فراهم شود، بخش داخلی افتتاح شد و بخش بعدی که زائرسراها و همچنین فضای بیرونی و بخش تجاری به زودی آماده‌سازی می‌شود.

وی با بیان اینکه وقف به سمت تمدن‌سازی می‌رود، افزود: همان‌طور که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم عنوان کردند، امروز وقف هم به سمت تمدن‌سازی است، یعنی ساختار فرهنگی و اقتصادی وقف در خدمت ارتقای فرهنگ و همچنین جهش تولید با مشارکت مردم قرار گرفته است.

استاندار مازندران با تاکید بر جایگاه ویژه وقف گفت: وقف در تمدن اسلامی نقش والایی ایفا کرده است و در جمهوری اسلامی نیز همین نقش را ایفا می‌کند؛ خطی در اسلام ترسیم شده است که سال‌هاست جریان دارد.

نوری وقف را ساختار اقتصادی صرف ندانست و گفت: وقف یک ساختار تربیتی نیز هست، وقتی یک موقوفه می‌بینیم یکی از کارکرده‌اش کارکرد تربیتی است.

وی با اشاره به اینکه وقف در راستای عدالت اجتماعی است، تصریح کرد: استان مازندران با ۱۳۶۱ امام‌زاده که در سال‌های اخیر وقف‌های جدیدی را داشتیم که باعث حل شدن بخشی از مشکلات مردم می‌شود و توانسته در راستای عدالت اجتماعی و اقتصادی قدم بر دارد و یکی از راه‌های تأمین مالی در نظام اقتصادی است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا