اخبار استان ها

پایش کیفیت آب شرب و پساب خروجی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در ۲۸ واحد آزمایشگاهی

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از مرکزی، حشمت‌اله عباسی عصر امروز _چهارشنبه ششم تیر_ در جمع خبرنگاران، از پایش مستمر کیفیت آب استان توسط ۱۸ واحد آزمایشگاهی فعال آب در استان خبر داد و اظهار کرد: برنامه‌ی ایمنی آب در پنج شهر و سه روستا در استان مرکزی در حال اجرا است.

وی افزود: پنج واحد آزمایشگاهی مرکزی شامل باکتریولوژی آب، شیمی فیزیک آب و فاضلاب و ریزآلاینده‌های آلی آب در ستاد شرکت و آزمایشگاه باکتریولوژی آب شهر ساوه موفق به دریافت گواهینامه ۱۷۰۲۵ شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی تصریح کرد: کسب گواهینامه برنامه ایمنی آب از وزارت بهداشت سندی برای تضمین کیفیت آب آشامیدنی است.

عباسی اضافه کرد: طرح ملی مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب مطابق بر روش اجرایی توصیه شده سازمان جهانی بهداشت در حال حاضر به صورت ممیزی و با نظارت مدیران و کارشناسان مراکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب در سطح کشور اجرا می‌شود.

وی گفت: اجرای کالیبراسیون سالیانه تجهیزات در آزمایشگاه‌های موجود، از دیگر اقدامات مرکز پایش و نظارت بر کیفیت شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی اظهار کرد: انجام پایش و تدابیر لازم به منظور اطمینان از سلامت آب شرب برای این شرکت در صدر اولویت‌ها قرار دارد.

عباسی افزود: کنترل کیفی آب شرب در کل استان به صورت مداوم و بر اساس استانداردهای روز در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای اصلی شرکت تضمین کیفیت آب شرب مصرفی در چارچوب استانداردهای تدوین شده برای مشترکین است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی افزود: کیفیت آب شرب و پساب خروجی تصفیه خانه‌های فاضلاب در ۲۸ واحد آزمایشگاهی در این استان مورد پایش قرار می‌گیرد.

عباسی ادامه داد: در راستای نظارت بر کیفیت آب شرب، ۱۲ هزار و ۵۵۶ آزمایش باکتریولوژی، ۴۳۳ هزار و ۶۳۴ آزمون کلرسنجی و کدورت‌سنجی از شبکه آبرسانی، شستشوی دو هزار و ۹۰۶ کیلومتر شبکه آبرسانی، شست و شوی ۱۰۰ درصدی مخازن ذخیره آب از جمله اقدامات مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در سال گذشته بوده است.

وی گفت: انجام ۲۹ هزار و ۳۰۶ آزمون فیزیکی شیمیایی فلزات سنگین و مواد آلی از منابع مخازن و شبکه شهری و روستایی و پنج هزار و ۶۵۹ آزمون فیزیکی شیمیایی و باکتریولوژی پساب خروجی تصفیه خانه‌های فاضلاب از دیگر اقدامات در سال گذشته در مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی بوده است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا