اخبار استان ها

پرداخت هزار میلیارد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از خراسان شمالی، ناصر فخر موحدی امروز _ چهارشنبه بیست و پنجم مهر_ در نشست با تعاون‌گران خراسان شمالی اظهار کرد: جمع‌آوری و دسته بندی مشکلات تعاونی‌ها در راستای حل آنان ضروری است.

وی افزود: با برگزاری جلسات مستمر با تعاونگران، مشکلات بخش تعاونی‌ها احصا و دسته‌بندی و در جلسات شورای تعاون مطرح و برای رفع آنها تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: رفع برخی مشکلات تعاونی‌ها نیازمند بررسی در سطح استان است و برخی نیز برای برطرف شدن نیاز به پیگیری‌های ملی دارد.

وی با اشاره به نقش مؤثر تعاونی‌ها در رشد و توسعه اقتصادی استان، گفت: سند توسعه بخش تعاون، یک سند متعالی و نوین است که برای تعاونی‌های کشور تدوین شده و باید این سند را تا حد امکان برای توانمند سازی تعاونی‌ها در استان دنبال کنیم.

فخر موحدی بیان کرد: سهم تعاونی‌ها از اقتصاد در هر یک از بخش‌های مختلف توسط مدیران ذی‌ربط مشخص شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود بر آموزش و افزایش آگاهی بیشتر در حوزه تعاونی‌ها از فرآیندها و دستورالعمل‌های این حوزه تاکید کرد و افزود: در زمینه اطلاع رسانی می‌توان از ظرفیت‌هایی نظیر رسانه‌ها نیز استفاده کرد.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی ضمن آمادگی برای کمک به تعاونی‌ها و رفع مشکلات در سایر بخش‌های تولیدی استان، تصریح کرد: امسال ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ برای متقاضیان در استان پرداخت شده است.

مهدی اسلام خواه، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی نیز در این جلسه با بیان اینکه تعاونی‌ها باعث رشد استان در ابعاد مختلف هستند، گفت: بیش از ۱۷۳۰ تعاونی فعال در سطح استان وجود دارد که امیدواریم با همدلی و هم افزایی بتوانیم جایگاه تعاونی‌ها را ارتقا دهیم.

وی تعداد تعاونی‌های حوزه فرش در سطح استان را ۱۲۳ مورد با ۸۶۱ عضو عنوان کرد و افزود: در حوزه صنایع دستی ۶۶ تعاونی با ۵۶۶ عضو و ۶۴ مورد تعاونی‌های مصرف با ۳۲۲۱ عضو فعال هستند که هر یک در اشتغالزایی استان نقش بسزایی را داشته است.

گفتنی است در این جلسه که با حضور نمایندگان تعاونی‌ها برگزار شد، مشکلات مربوط به مالیات، بیمه و تأمین اجتماعی، مشکلات بانکی و تأمین سرمایه در گردش بررسی شد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا