اخبار استان ها

پرداخت یک درصد از اعتبارات فرهنگی به ساخت کتابخانه‌های عمومی

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از زنجان، منصور مرادلو امروز_ دوشنبه بیست‌ویکم خرداد- در جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر زنجان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که همواره در شورا به آن تأکید شده و شهرداری نیز همکاری خوبی در این بخش دارد؛ کمک به اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در سطح شهر است.

وی با اشاره به حمایت ویژه شورای شهر از فعالیت‌های فرهنگی در حوزه چاپ کتاب و حمایت از فیلم و مستندهای موضوعی به‌ویژه در حوزه دفاع مقدس بیان کرد: در حوزه فعالیت‌های دینی و قرآنی نیز از برنامه‌های اجرایی در مساجد حمایت می‌شود.

عضو شورای شهر زنجان با اشاره به تفاهم‌نامه سازمان فرهنگی با جامعه‌القرآن برای ترویج فرهنگ قرآنی اضافه کرد: این تفاهم‌نامه در قالب اجرای مسابقات قرآنی، آموزش قرآن کریم برای عموم جامعه و حفظ قرآن کریم اجرایی خواهد شد.

مرادلو از مساعدت و همکاری‌های فرهنگی برای مساجد، هیئت‌ها و کانون‌ها (برنامه‌های غدیر خم، اجرای سرود، جُنگ شادی، احسان به مدد جویان، برنامه اردویی برای مادران و دختران) خبر داد و گفت: آماده‌سازی و بهسازی پیست موتورسواری، مسابقات جودو و تجلیل از پیشکسوتان این رشته) از جمله موارد دیگر حمایتی شهرداری خواهد بود.

وی گفت: مساعدت و همکاری برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و تبدیل به فرصت کردن پتانسیل‌های منطقه زیبا شهر، درخواست تشکل مطالبه‌گری دانش‌آموزی برای اجرای برنامه‌های عزاداری ماه محرم و مساعدت و مشارکت مالی برای برگزاری برنامه‌های متنوع دهه امامت، ولایت و عید سعید غدیر خم نیز در آینده در دستور کار شورا خواهد بود.

عضو شورای شهر زنجان با بیان اینکه در حوزه فعالیت‌های دانش‌آموزی نیز با آموزش‌وپرورش همکاری‌های لازم صورت می‌گیرد، افزود: در حوزه کتابخانه‌های عمومی نیز با همکاری این اداره کل مسابقات کتاب‌خوانی اجرا شده است و شهرداری با پرداخت یک درصد از اعتبارات فرهنگی به ساخت کتابخانه‌های عمومی کمک می‌کند.

وی گفت: در شهرهای امروزی بحث مدیریت شهری تنها به ساخت‌وساز، نگهداری از شهر و فضای سبز منحصر نمی‌شود، بلکه روح و روان شهر و مردمی که در آن شهر زندگی می‌کنند با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری آرام می‌شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا