اخبار استان ها

پرداخت ۷۵۰ میلیارد تومان از مطالبات کلزاکاران گلستانی

روح‌الله مهری در گفتگویی در گلستان با اشاره به پرداخت مطالبات کلزاکاران اظهار کرد: پس از اینکه خرید کلزا در گلستان به به اداره کل غله استان واگذار شد، پیگیر پرداخت مطالبات کشاورزان شدیم.

وی با بیان اینکه تا بیست‌ویکم شهریور خرید کلزا توسط کارخانجات روغن‌کشی استان و به مباشرت تعاونی روستایی گلستان انجام می شد، افزود: از آن پس توسط وزارتخانه این موضوع به اداره کل غله استان واگذار شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان با بیان اینکه گلستان تنها استانی است که ماموریت خرید کلزا از کشاورزان را بر عهده گرفته است، گفت: زمانی که اداره کل غله به این حوزه ورود کرد، ۴۶ هزار و ۵۰ تن کلزای کشاورزان روی دست جهاد کشاورزی مانده است و پولی پرداخت نشده بود.

وی ادامه داد: از آن زمان تاکنون ۷۵۰ میلیارد تومان به عبارتی ۵۰ درصد مطالبات کشاورزانی که تاکنون ریالی از فروش کلزا دریافت نکردند، پرداخت شد.

مهری خاطرنشان کرد: هنوز به پرداخت آن بخش از کلزاکارانی که ۲۰ تا ۵۰ درصد مطالبات خود را از بخش خصوصی دریافت کردند، ورود نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه برای ۴۶ هزار و ۵۰ تن کلزای استان، بخش دولتی موظف به پرداخت شده است، اضافه کرد: پیش‌بینی می شود تا ماه آینده طلب سایر کلزاکاران پرداخت شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان ادامه داد: در سال‌جاری دولت سیاست خوبی را در خصوص خرید دانه‌های روغنی اتخاذ کرد، آن هم خرید کلزا از کشاورزان توسط بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه سال گذشته دولت ۱,۰۰۰ میلیارد تومان در رابطه با خرید کلزا ضرر کرد، افزود: امیدواریم در سال‌جاری با تمهیدات لازم این اتفاق دوباره تکرار نشود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا