اخبار استان ها

پروژه تقاطع غیرهمسطح تکیه‌وچمن سنندج کلنگ‌زنی شد

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کردستان، پروژه تقاطع غیرهمسطح تکیه‌وچمن «اتصال تکیه و چمن به کمربندی آبیدر» سنندج، امروز _یکشنبه بیستم خرداد_ با حضور استاندار کردستان، شهردار سنندج و جمعی دیگر مسئولان استانی و شهری کلنگ‌زنی شد.

سیدانور رشیدی، شهردار سنندج در مراسم کلنگ‌زنی این پروژه اظهار کرد: پروژه تقاطع غیرهمسطح تکیه و چمن سنندج در راستای حل معضلات ترافیکی این شهر تعریف شده است که امیدواریم بتوانیم در بازه زمانی شش ماهه آن را به بهره‌برداری برسانیم.

وی افزود: طول زیرگذر احداثی ۷۳.۵ متر، حجم عملیات خاکبرداری آن ۱۱ هزار مترمکعب، حجم عملیات خاک‌ریزی ۲۵۰۰ مترمکعب و حجم مصالح زیراساس ۱۵۰۰ مترمکعب است.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: مسیر تکیه‌ وچمن به سمت پارک کودک به صورت زیرگذر به طول ۳۲۰ متر (زیرگذر به طول ۹۰ متر به عرض ۸ متر)، مسیر میدان حجاب به سمت پارک کودک به طول ۳۸۰ متر به عرض ۲۶ متر، رمپ تکیه‌ وچمن به آبیدر به طول ۱۲۰ متر به عرض هشت متر، رمپ پارک کودک به تکیه و چمن به طول ۱۰۰ متر به عرض هشت متر و احداث میدان بیضوی شکل به مساحت یک‌هزار و ۵۰۰ مترمربع اجرا می‌شود.

رشیدی تصریح کرد: حل معضل ترافیک در محل تقاطع در ساعت پیک ترافیک، تسهیل ترافیک مسیر اصلی تکیه و چمن به پارک کودک، حذف قوس قائم در محل تقاطع، افزایش ظرفیت ترافیکی مسیرهای عبوری، ایمنی در تردد و همچنین کاهش تصادفات از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه این نخستین پروژه شهری است که به صورت پیش ساخته، اجرا می‌شود، گفت: ۵۰ درصد پروژه شامل دال و دیوارها آماده شده است و اعتبار آن به صورت استانی تأمین می‌شود.

شهردار سنندج با اشاره به اینکه اعتبار این پروژه ۲۰ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۱۲ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است، تاکید کرد: برای خدمت به شهروندان و رفع مشکلات ترافیکی شهر سنندج از تمام توان و ظرفیت بهره می‌گیریم که در این راستا کار مطالعاتی چند طرح کلان شهری با هدف رفع این مشکل انجام شده و چند پروژه نیز در حال اجرا است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا