اخبار استان ها

پروژه های سرمایه گذاری زمینه ساز توسعه پایدار شهری است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از فارس و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲ شیراز، محمد مقدس زاده در بازدید از عملیات اجرایی پروژه سرمایه گذاری مجتمع تجاری بزرگ بنکداران که با حضور نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز و ناظر در منطقه دو، شهردار منطقه دو و معاونین، سرمایه گذار پروژه و رابطین شورای محلات منطقه برگزار شد، اظهار کرد: با آغاز عملیات اجرایی این پروژه در فروردین ماه سال جاری، شاهد استقبال سرمایه گذاران جهت اخذ مجوز و پروانه در اطراف پروژه هستیم.

وی افزود: عرصه پروژه بنکداران در زمینی به مساحت ۱۸ هزار مترمربع و اعیان ۵۰ هزار مترمربع در سه سطح تجاری، انباری و دفتر کار احداث می‌شود.

شهردار منطقه۲ شهرداری شیراز تصریح کرد: این مجتمع دارای یک انبار مرکزی و پارکینگ در طبقه زیرزمین است و انواع سواری، کامیون و تریلر قابلیت تردد و تخلیه بار را در زیر زمین و طبقه همکف را دارند.

مقدس زاده نقش پروژه‌های سرمایه گذاری را در ارتقا کیفیت زندگی شهروندان مؤثر دانست و آن را زمینه ساز توسعه پایدار شهری برشمرد و اضافه کرد: پروژه سرمایه گذاری بنکداران زمینه ساز رشد، توسعه، رخت بربستن محرومیت و رشد اقتصادی است.

وی با تقدیر از حمایت‌های شهردار کلان شهر شیراز و اعضای شورای اسلامی از تلاش در راستای بهره برداری از این پروژه زودتر از برنامه زمان بندی خبر داد.

شهردار منطقه دو شیراز خاطر نشان کرد: اقدامات لازم به منظور بهره برداری زودتر از برنامه زمان بندی این پروژه با حفظ کیفیت و ایده آل های مطلوب در دستور کار است.

مقدس زاده با بیان اینکه تمهیدات ترافیکی جهت تردد و باراندازی آسان در این پروژه اندیشیده شده، ادامه داد: مسیر ورودی و خروجی به صورت مستقل از جنوب خیابان ماذون قشقایی و از شمال خیابان ۱۶ متری طراحی شده است.

وی تاکید بر این موضوع که پروژه سرمایه گذاری بنکداران پاسخگوی نیازهای مختلف شهروندان و کاربران است، اظهار کرد: این مجموعه دارای زیرساخت‌های فرهنگی و رفاهی شامل نمازخانه، رستوران، کافی شاپ و سرویس بهداشتی جهت پرسنل و مراجعین است.

تکلیف سرمایه گذاری شهرداری منطقه ۲ بالغ بر دو هزار میلیارد تومان است

محمدتقی تذروی نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این بازدید خواستار تمرکز بر پروژه‌های سرمایه گذاری شد و افزود: تکلیف سرمایه گذاری منطقه ۲ در سال ۱۴۰۳ معادل دو هزار میلیارد تومان است.

وی انجام تکلیف سرمایه گذاری در سال گذشته را شایسته تقدیر دانست و اضافه کرد: تکلیف سرمایه گذاری منطقه دو در سال ۱۴۰۲ معادل یک هزار میلیارد تومان بوده که با عقد این قرارداد در اسفندماه سال گذشته فراتر از تعهدات انجام شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز رقم پروژه سرمایه گذاری بنکداران را یک هزار و چهارصد میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: در سال گذشته بودجه سرمایه گذاری شهرداری منطقه دو معادل یکصد و چهل درصد جذب شده است.

تذروی خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی پروژه بنکداران در فروردین ماه سال جاری آغاز شد و اولین و بزرگ‌ترین پروژه سرمایه گذاری با مشارکت بخش خصوصی (سرمایه گذاری_ تجاری) در بین مناطق یازده گانه شهرداری شیراز محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: بر اساس توافقات به عمل آمده سهم شهرداری شیراز از این پروژه ۶۵ درصد و ۳۵ درصد متعلق به سرمایه گذار است.

عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه دو شهرداری تصریح کرد: مدت زمان اجرای پروژه سرمایه گذاری بنکداران ۳۲ ماه است و با تصور نرخ صفر درصدی تورم در سال آتی، هزینه فروش پروژه سهم آورده پروژه بیش از ۵ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا