اخبار استان ها

پیام استاندار اصفهان درپی درگذشت مادر سردار رشید اسلام شهید «حاج حسین خرازی»

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، از اصفهان،سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در پی درگذشت مادر سردار رشید اسلام شهید حاج حسین خرازی پیام تسلیت صادر کرد.

در این پیام آمده است: درگذشت اسوه ایثار، ایمان و مقاومت مرحومه مغفوره حاجیه خانم تابش، مادر فداکار و صبور سردار رشید اسلام «شهید حاج حسین خرازی» موجب تأثر و تألم فراوان شد؛ بدون تردید ظهور شخصیتی کم نظیر و اسطوره ای بی بدیل همچون شهید والامقام حاج حسین خرازی مرهون دامان پاک و الهی چنین مادر فداکاری است که با تأسی به صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) و پیروی از مکتب عاشورای حسینی (علیه السلام) و زینب کبری (سلام الله علیها) گوهری چون آن شهید والا مقام به مکتب اسلام، ایران و مقاومت تقدیم نمودند.

در ادامه این پیام آمده است: اینجانب مصیبت فقدان آن مادر آسمانی را به خانواده معزز سردار شهید اسلام حاج حسین خرازی، تمامی منسوبین و وابستگان و عموم مردم شهید پرور استان تسلیت عرض نموده، از درگاه پروردگار متعال برای ایشان رحمت واسعه و همجواری با فرزند برومندشان و برای بازماندگان صبوری، عزّت و سلامتی مسئلت می نمایم.

گفتنی اتس حسین خرازی از فرماندهان بزرگ و نام آور اصفهانی است که هدایت لشکر ۱۴ امام حسین (ع) را برعهده داشت،  وی در طول جنگ در عملیات‌های طریق‌القدس، فتح‌المبین، بیت‌المقدس، رمضان، والفجر ۴، بدر و والفجر ۸، حضوری فعال داشت. شهید خرازی در خلال عملیات خیبر در پی برخورد ترکش، دست راست خود را از دست داد اما این موضوع وی را از ادامه راه بازنداشت و پس از رشادت های فراوان در عملیات های مختلف در عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه به فیض شهادت نائل آمد.

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا