اخبار استان ها

پیشگامی مردم در ایجاد مزارع خورشیدی چرخه تولید را در کشور افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از اصفهان، سردار غلامرضا سلیمانی ظهر امروز _پنجشنبه نوزدهم مهر_ در آئین نخستین طرح حمایتی افتتاح نیروگاه خورشیدی در آران و بیدگل اظهار کرد: نیروگاه خورشیدی در کشور می‌تواند به مزرعه بزرگ خورشیدی تبدیل شود و چرخه برق کشور را افزایش دهد

وی با اشاره به پیشگام شدن مردم در همه عرصه‌ها افزود: مردم فهیم کشور ما با پیشگام شدن در عرصه اقتصاد و تولید نیز مانند پیشروی در دفاع مقدس کشور را به خود کفایی و توسعه می‌رسانند و چرخه تولید را افزایش می‌دهند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: تولید انرژی خورشیدی ارزآوری به همراه دارد و ناترازی را در کشور رفع کرده، اقتصاد را توسعه می‌دهد و رونق کسب و کارها را با اشتغال‌زایی حمایت می‌کند.

سلیمانی تصریح کرد: این نوع تولید علاوه بر اشتغال آفرینی، محیط زیست را از بین نمی‌برد و فارغ از سروصدا است و از این‌رو بهترین و سالم‌ترین نوع در تولید محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: استان اصفهان از استان‌های پیشرو در حوزه‌های مختلف است و همینطور که همه واقف هستیم دیروز در دفاع مقدس و امروز در تولید پیشگام است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور مسئله اقتصاد را مهم‌ترین موضوع فعلی کشور دانست و گفت: واحدهای کوچک در خانوارها می‌تواند نمونه‌ای از تولید و گره‌گشای اقتصاد خانواده باشد.

سلیمانی با تاکید بر اینکه مردم استان اصفهان در همه حوزه‌ها پیشرو و پیش‌قدم هستند، افزود: این عزیزان برای حل مشکلات و مسائل اقتصادی هم مانند دفاع مقدس به میدان آمده و با طرح‌های خود بی‌نیازی را به ارمغان می‌آورند.

وی گفت: جهاد اقتصادی نیاز به پیشران دارد و مردم پیشران‌های این عرصه نیز هستند همانطور که در دفاع مقدس به میدان آمده و معادلات را تغییر دادند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور تاکید کرد: سازمان بسیج مستضعفین کشور در عرصه‌های مختلف اقتصادی فعال است، البته تمام ظرفیت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفین آماده کمک‌رسانی است تا طرح نهایی در عرصه اقتصادی اجرایی شود.

سلیمانی بیان کرد: اصفهان در ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی استانی پیشرو در کشور است و امروز نیز در شهرستان آران و بیدگل ۱۰۰ واحد پنج کیلوواتی نیروگاه خورشیدی به شبکه برق پیوست.

وی با بیان اینکه هر پنج کیلووات متعلق به یک خانوار است، افزود: می‌توانیم در همه شهرستان‌ها از این الگو استفاده و تولید برق را در مقیاس کوچک و بزرگ در کشور عملیاتی کنیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا