اخبار استان ها

کاهش ۳۰ درصدی فوتی‌های تصادفات رانندگی در جاده‌های خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده امروز _سه‌شنبه نهم مرداد_ در کمیسیون ایمنی راه‌ها استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بررسی ایمنی جاده‌های استان جزو مأموریت‌های این کمیسیون است و با توجه به اینکه در آستانه مراسم باشکوه حسینی و اعزام مواکب و زائران به مرز خروجی از کشور و همچنین سفرهای تابستانی و ایام پایانی ماه صفر قرار داریم، آمادگی دستگاه‌های متولی ایمنی جاده‌های استان در جلسه امروز کمیسیون رصد و پایش شد.

وی از کاهش ۳۰ درصدی فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی در جاده‌های استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و افزود: این کاهش فوتی‌های تصادفات در استان بسیار قابل توجه است و به معنای این است که اگر حضور کاربران جاده‌ای با رعایت ضوابط فنی و مقررات رانندگی انجام شود و دستگاه‌های متولی نیز به وظایف خود عمل کنند، می‌توانیم بسیاری از این مخاطرات را کاهش دهیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: مهم‌ترین علل عمده تصادف جاده‌ای در خراسان جنوبی شامل انحراف به چپ، سبقت و سرعت غیرمجاز است، بنابراین اگر رانندگان دقت بیشتری نسبت به رعایت قوانین رانندگی داشته باشند، آمار حوادث رانندگی کاهش خواهد یافت.

وی افزود: یکی از اقدامات مهمی که در راستای ارتقای ایمنی جاده‌ها مؤثر است، حضور پلیس به ویژه تقویت گشت‌های کنترل نامحسوس در سطح جاده‌ها است که در همین راستا مصوب شد طرح ویژه‌ای را اداره کل راهداری و پلیس راه استان تدوین کنند تا طبق آن با افزایش گشت‌های نامحسوس حضور پلیس را در جاده‌های استان ارتقا دهیم.

عباس‌زاده افزود: با اجرای طرح ویژه افزایش گشت‌های نامحسوس پلیس در جاده‌های خراسان جنوبی در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۳ شاهد تغییر معناداری در ارتقا ایمنی و کاهش تلفات حوادث رانندگی باشیم.

۷ نقطه پرحادثه در محورهای خراسان جنوبی برطرف شد

اسدالله جلال‌زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی هم اظهار کرد: ۱۰ نقطه حادثه‌خیز مصوب در استان داشتیم که سال گذشته هفت مورد آن رفع شد و سه نقطه در دست اجراست که پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال برطرف شود.

وی افزود: به جز این نقاط ۲۷ نقطه حادثه‌خیز دیگر در استان از محل اعتبارات ملی و استان اصلاح شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از آمادگی استان برای انتقال زوار اربعین به مرزهای غربی کشور خبر داد و تصریح کرد: همزمان با سراسر کشور پیش فروش بلیط اتوبوس اربعین حسینی در این استان از هفتم مرداد آغاز شد.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود متقاضیان بلیت اتوبوس برای سفر اربعین نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش یابد.

جلال زاده یادآور شد: تاکنون ۲۳ نقطه پرتصادف در استان برای ایجاد استراحتگاه موقت شناسایی شده و عملیات اجرایی آن از جمله تأمین زمین در حال پیگیری است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا