اخبار استان ها

کاهش ۴۰ درصدی قیمت مسکن ملی در طرح کلید به کلید

کاهش ۴۰ درصدی قیمت مسکن ملی در طرح کلید به کلید 1

جعفر قزوینیان در گفتگویی در زنجان اظهار کرد: در راستای احیای بافت‌های فرسوده و کمک به ساکنان حاشیه‌نشین شهرها از سال قبل طرح کلید به کلید در استان زنجان اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این طرح دولت درباره قیمت‌ها به نحوی رفتار می‌کند که مردم متضرر نشوند، اضافه کرد: بر همین اساس واحدهای مسکونی که در محله ناکارآمد شهری دارند با قیمت کارشناسی با ۱۵ درصد افزایش، نسبت به زمین یا واحدی که راه و شهرسازی تحویل می‌دهد با ۴۰ درصد کاهش قیمت کارشناسی تبادل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: خوشبختانه با هماهنگی صورت گرفته با مجموعه استانی این طرح با موفقیت برای ساکنان کوی فلسطین اجرایی شد و در آخرین سفر رئیس‌جمهور شهید به زنجان، به صورت پایلوت کلید یکی از واحدها با حضور آیت‌الله رئیسی تحویل شد.

قزوینیان افزود: البته واحدهای نهضت ملی مسکن برای جابه‌جایی ساکنان کوی فلسطین به صورت پراکنده در همه پروژه‌ها دیده شده است و براساس زمان‌بندی جابه‌جایی‌ها انجام خواهد شد.

وی همچنین از افتتاح و واگذاری ۳ هزار و ۷۳۸ واحد نهضت ملی مسکن نیز در سال گذشته خبر داد و گفت: واحدهای افتتاحی شامل ۳۰۴ واحد از پروژه ۵۸۴ واحدی طرح نهضت ملی مسکن کوی ثمین، و ۱۶ واحد از ۴۸ واحد پروژه ۵.۵ هکتاری غرب کوی فرهنگ زنجان و ۱۱۰ واحد مسکونی از پروژه «ام ۶» بودند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان افزود: همچنین در بخش بازآفرینی ۴۰۰ واحد مسکونی، در بخش خودمالکی (بخش خصوصی) ۲۵۰ واحد مسکونی و گروه ساخت نیز ۳۵۰ واحد افتتاح شد.

قزوینیان ادامه داد: ۳۹۲ واحد از پروژه برکت (کوی نصر) و ۱۶ واحد مسکونی هم از پروژه صائین قلعه فاز یک نیز از دیگر پروژه‌هایی بود که در استان تحویل شد.

وی با اشاره به اینکه در طول خدمت دولت سیزدهم اقدامات قابل توجهی در حوزه مسکن صورت گرفته است، گفت: در تلاش هستیم که پیشتازی استان در بحث مسکن ادامه پیدا کند و همچنان جزو استان‌های پیشرو در این زمینه باشیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا