اخبار استان ها

کتابخانه‌های عمومی در افزایش آگاهی معلولان اثرگذار باشند

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از قزوین، فاطمه محمدبیگی امشب _دوشنبه سی‌ام مهر_ در جریان بازدید از کتابخانه شهدای شهر قزوین اظهار کرد: اجرای فعالیت‌های فرهنگی اثربخش برای افراد دارای محدودیت‌های جسمی و معلولیت اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: افزایش آگاهی معلولان و نابینایان و حتی خانواده‌های آن‌ها نقش بسزایی در کاهش استرس و بهبود کیفیت زندگی این افراد دارد و کتابخانه‌های عمومی باید در زمینه افزایش آگاهی و توان‌افزایی ذهنی معلولان اثرگذار باشند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین با اشاره به اهمیت دوره‌های آموزشی و آگاهی‌بخش در کتابخانه‌های عمومی گفت: کتابخانه‌های عمومی با برگزاری دوره‌های مهارت‌افزایی، کارگاه‌های دانش‌افزایی، نشست‌های تخصصی و بصیرت‌بخش می‌توانند زندگی را برای عموم افراد جامعه و به ویژه افراد دارای محدودیت‌های جسمی و حرکتی و معلولان ساده‌تر کنند.

محمدبیگی افزود: البته کتابخانه‌های عمومی شهر و استان قزوین در حد توان در مسیر توسعه فردی اعضا و تسهیل شرایط زندگی و روحیه مخاطبان گام برداشته و برای نقش‌آفرینی بیشتر به همراهی و مشارکت مردم و سایر دستگاه نیاز دارند.

وی ادامه داد: کتابخانه شهدای شهر قزوین دارای بخش‌های ویژه نابینایان، ناشنوایان و معلولان است که به‌صورت مستمر خدمات متنوع و مفیدی را برای اعضا ارائه می‌دهند و با این خدمات فرصت‌های بهتری را برای بهره‌گیری از زندگی برای مخاطبان خاص خود فراهم می‌کنند.

به گزارش سرمایه گستران، در پایان این بازدید کتابداران حاضر در کتابخانه شهدای و اعضای این کتابخانه نقطه نظرات و دغدغه‌های خود را با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مطرح کردند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا