حوادث پلیسشهر و جامعه

کشف ۸ هزار محلول ضد عفونی و سرنگ دراصفهان وسایر اخبار و حوادث پلیسی در ۲۴ساعت گذشته استان اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمدرضا خدادوست ” در تشریح این خبر گفت: در پی کمبود وسایل بهداشتی مورد نیاز مردم و افزایش قیمت این وسایل در سطح بازار ، طرح تشدید کنترل و نظارت بر واحدهای صنفی عرضه تجهیزات و وسایل بهداشتی در دستور کار ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان قرار گرفت.
وی افزود: در این راستا ماموران با اشرافیت اطلاعاتی خود از احتکار وسایل بهداشتی موردنیاز مردم در یک منزل مطلع و وارد عمل شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان عنوان کرد: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی از این منزل مسکونی بازدید کردند که در نتیجه ۳ هزار و ۷۲ محلول ضد عفونی و ۵ هزار سرنگ یک بار مصرف احتکار شده کشف و توقیف شد.
سرهنگ خدادوست خاطر نشان کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.#
کشف ۷۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در”نایین ”
گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان نایین از کشف محموله ای کالای قاچاق به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال خبر داد.
سرهنگ “ایرج کاکاوند “در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: ماموران انتظامی این فرماندهی مستقر در ایستگاه شهید شرافت حین انجام ماموریت به یک دستگاه خودروی کامیون کاویان مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: پس ازبازرسی دقیق از خودرو تعداد ۱۲۰کیسه ۲۵ کیلویی مکمل خوراک دام فاقد مدارک گمرکی کشف شد.
این مقام انتظامی بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۷۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان در پایان با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه اعلام داشت: همواره اقتدار واشرافیت و تلاش های بی وفقه و شبانه روزی وتوان اطلاعاتی و عملیاتی پلیس این شهرستان موجب شده تا ضربات سنگینی به قاچاقچیان کالای قاچاق وارد شود.
**تماس تلفنی بیش از ۱۲۰ هزار شهروند کاشانی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از برقراری تماس بیش از ۱۲۰ هزار شهروند کاشانی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ” علی قربانی ” با اعلام این خبر اظهار داشت : در ۱۱ ماهه سال جاری شهروندان این شهرستان بیش از ۱۲۰ هزار تماس با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ گرفته اند که از این تعداد، ۱۰۴ هزار و ۲۰۴ تماس منجر به عملیات پلیسی شده است.
سرهنگ قربانی در ادامه تصریح کرد : بلحاظ اجرای طرح های مختلف در سطح شهرستان بوِیژه اجرای طرح های امنیت اجتماعی و اخلاقی ، طرح برخورد با سوداگران مرگ در مناطق حاشیه ای شهر کاشان رضایتمندی بالای مردمی را در پی داشته است .
فرمانده انتظامی کاشان ضمن قدردانی از تعامل خوب شهروندان با پلیس در شناسایی و کشف جرم، از آنان خواست هر گونه انتقاد و پیشنهاد خود را از طریق تلفن ۱۹۷ دفتر نظارت همگانی پلیس با خادمان خود در نیروی انتظامی، در میان بگذارند.

**توقیف ۴۶دستگاه موتورسیکلت و خودروی متخلف در اصفهان
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از توقیف ۱۷ دستگاه موتورسیکلت و ۲۹ دستگاه خودرو متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدرضا خدادوست” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: به منظور ارتقاء امنیت اجتماعی، ترافیکی و کاهش تلفات جانی و مالی، طرح برخورد با موتورسیکلت های متخلف توسط یگان های عملیاتی فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان اجرا شد.
وی افزود: در این راستا تعداد ۱۷ دستگاه موتورسیکلت و ۲۹ دستگاه خودروی متخلف به علت ایجاد مزاحمت، نداشتن گواهینامه و کلاه ایمنی و حرکات نمایشی توقیف و راهی پارکینگ شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی پلیس تامین نظم و امنیت در جامعه است و این مهم جز با همکاری مردم و سایر دستگاه های اجرایی امکان پذیر نمی باشد.
سرهنگ خدادوست هدف پلیس از اجرای این طرح را افزایش امنیت، آسایش و آرامش شهروندان بیان کرد و از مردم خواست ضمن رعایت قوانین و مقررات هرگونه مورد مشکوک را از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع رسانی کنند.
واژگونی موتورسیکلت یک کشته برجای گذاشت
گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان از تصادف منجربه مرگ راکب موتورسیکلت در اثر واژگونی خبر داد.
سرهنگ “ابوالقاسم چلمقانی” در گفت و گو با خبرنگارپایگاه خبری پلیس اظهار داشت: برابر اعلام فوریت های پلیسی مبنی بر وقوع یک فقره تصادف بلافاصله ماموران کلانتری ۳۱ اژیه به همراه عوامل امدادی جهت بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود: در بررسی های به عمل آمده مشخص شد یک دستگاه موتورسیکلت با جدول کنار خیابان به شدت برخورد کرده و واژگون شده است.
این مقام انتظامی تصریح کرد: در این حادثه، راکب موتورسیکلت فوت وجسد متوفی به پزشکی قانونی منتقل شد.
رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان خاطرنشان کرد: برابر اعلام کارشناس عدم توانایی راکب موتورسیکلت در کنترل وسیله نقلیه علت وقوع این حادثه بوده است.
سرهنگ چلمقانی در پایان به موتورسیکلت سواران توصیه کرد: استفاده از کلاه ایمنی را جدی بگیرید چرا که مهمترین علت مرگ در سوانح رانندگی مربوط به موتور غفلت از کلاه ایمنی است.

**کشف آرد قاچاق در فریدن
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان فریدن در اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق ، از توقیف یک دستگاه وانت مزدا و کشف ۱۶ کیسه آرد قاچاق و دستگیری یک نفر در این رابطه خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ ” مختار بهارلو” با اعلام این خبر گفت : ماموران گشت انتظامی کلانتری ۱۱ داران حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه وانت مزدا مشکوک و آن را توقیف کردند .
وی در ادامه افزود : در بازرسی از خودروی مذکور ، تعداد ۱۶ کیسه آرد قاچاق کشف و در این رابطه یک نفر دستگیر شد.
فرمانده انتظامی شهرستان فریدن با تأکید بر استمرار و جدیت پلیس در مبارزه با قاچاق کالا تصریح کرد : متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح معرفی شد.
پیامک پرداخت هزینه درج آگهی با نام سایت های واسطه گر کلاهبرداری است
گروه استان ها-اصفهان- رئیس پلیس فتای استان نسبت شگرد جدید مجرمان سایبری با ارسال پیامک جعلی پرداخت هزینه درج آگهی و هدایت کاربران به درگاه فیشینگ هشدار داد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: اخیراً مجرمان سایبری پس از انتشار آگهی کاربران در سایت های واسطه گر نظیر دیوار، شیپور و باما با ارسال پیامی جعلی مبنی بر پرداخت وجه بابت انتشار آگهی و حذف آگهی در صورت عدم پرداخت، آنها را به درگاه جعلی پرداخت هدایت و اقدام به برداشت از حساب می کنند.
این مقام انتظامی عنوان داشت: شهروندان به هیچ عنوان به لینک های ناشناس و نامعتبر ورود نکنند و از ارائه اطلاعات کارت بانکی در درگاه های مشکوک پرداخت خودداری کنند.
وی افزود: مجرمان سایبری به راحتی با عناوین مختلف شهروندان را برای ورود به درگاه های جعلی تشویق می کنند، بنابراین کاربران با صفحاتی روبرو می شوند که امکان پرداخت وجه بصورت آنلاین وجود دارد، در حالی که بیشتر این لینک ها کاربر را به صفحات فیشینگ هدایت می کند و با دریافت اطلاعات کارت بانکی اقدام به برداشت از حساب می کنند.
سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: عده‌ای فرصت طلب با شگرد‌های خاص به دنبال خالی کردن جیب مردم هستند، به طوری که برخی کلاهبرداران با درخواست مبالغ ناچیز اطلاعات کارت بانکی افراد را سرقت و اقدام به برداشت از حساب آنها می کنند.
رئیس پلیس فتای اصفهان افزود: شهروندان می‌توانند در مواجه با این گونه موارد مراتب را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا که به صورت ۲۴ ساعته فعال است اطلاع رسانی و پیگیری کنند همچنین با مراجعه به بانک نسبت به فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف اقدام کنند.

**کشف طلا و سکه های میلیاردی در بازرسی از کوله پشتی مسافر هواییما
گروه استان ها_اصفهان_رئیس پلیس فرودگاه اصفهان از کشف ۸۲ قطعه سکه طلا و ۸ گرم انواع طلا به ارزش ۲ میلیارد و ۸۱۰ میلیون ریال در بازرسی از کوله پشتی یک مسافر خبر داد.

سرهنگ “ذبیح اله دلاور ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران انتظامی مستقر در فرودگاه اصفهان حین کنترل خروج مسافران به فردی مشکوک و کوله پشتی آن را بازرسی کردند.
وی افزود: در بازرسی از کوله پشتی این مسافر ۱۴قطعه سکه تمام بهار آزادی بانکی ،۷قطعه سکه تمام بهارآزادی غیر بانکی، ۱۲قطعه نیم سکه بهار آزادی غیر بانکی، ۴قطعه ربع سکه قدیمی، ۱۶قطعه ربع سکه بهارآزادی بانکی،۲۹ قطعه ربع سکه بهارآزادی غیربانکی و۸ گرم انواع طلای ساخته شده که بدون مجوز قانونی قصد خروج آنها را داشت کشف شد.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ارزش سکه و طلاهای کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۲ میلیارد و ۸۱۰ میلیون ریال اعلام شده است بیان داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
رئیس پلیس فرودگاه اصفهان خاطر نشان کرد: ماموران انتظامی مستقر در فرودگاه با افرادی که برای سودجویی خود آثار باستانی و ارزش های تاریخی کشورمان را به تاراج می بردند برخورد قاطع و قانونی می کنند و اجازه فعالیت به آنان نخواهند داد.

**کشف بیش از ۶۸۰ لیتر الکل دارویی در فریدن
گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان فریدن از کشف ۶۸۶ لیتر الکل دارویی و ۴ هزار و ۸۱۲ ماسک پزشکی احتکار شده خبر داد .

سرهنگ “مختار بهارلو” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: با توجه به شرایط موجود و سوء استفاده عده ای سودجو برای احتکار کالاهای ضدعفونی کننده در استان اصفهان، ماموران انتظامی شهرستان “فریدن” طرح بازرسی از انبارها را اجرایی کردند.
وی افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان فریدن در بازرسی از انبار یک داروخانه ۴ هزار و ۸۱۲ ماسک پزشکی، ۶۵۰ لیتر الکل خالص، ۳۶ لیترالکل ۹۶ درصد و ۴ لیتر گلیسیرین کشف کردند.
این مقام انتظامی افزود:در این راستا یک نفر دستگیر و متهم پس از تشکیل پرونده ، تحویل عوامل تعزیرات حکومتی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان فریدن خاطرنشان کرد: همواره افراد سودجود با بهره گیری از جو روانی حاکم بر جامعه اقدام به احتکار اقلام مورد نیاز مردم می کنند که اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت ضمن رصد بازار درخواست دارد شهروندان به محض اطلاع از هرگونه اقدام افراد فرصت طلب و سودجو مبنی بر افزایش قیمت، احتکار و … موضوع را برای اقدام قانونی از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع رسانی کنند.

**نگاهی به وصیت نامه شهدای پلیس اصفهان- قسمت ۵۲ ، وصیت نامه شهید ” احمد محمد رضایی بیگدلی ”
گروه استان ها _ اصفهان _ همقطاران و جوانان عزیز! امروز، مسئله ما مسئله اسلام است، من و تو ندارد، پس یاران من اکنون می بینم شما جوانان قوی، مستحکم ومتحد راه ما را ادامه می دهید.

« همقطاران عزیز و جوانان عزیز! من کوچک تراز آنم که شما را نصیحت کنم ولی به عقیده من، اگر زندگی را انسان با چشم باز ببیند به دینش، ناموسش، مردمش ومیهنش تجاوز شده است ذره ای ارزش ندارد و لذا من وظیفه خود می دانم که تا خون در رگ هایم جریان دارد، از پای ننشینم وامیدوارم که بعد از من راه مرا درپیش گیرید و به رهبری امام بزرگمان پیروزی را برای اسلام و ایران و ایرانی به ارمغان بیاورید .
امروز، مسئله ما مسئله اسلام است، من و تو ندارد، پس یاران من اکنون می بینم شما جوانان قوی، مستحکم ومتحد راه ما را ادامه می دهید. با شادی وشادکامی و با قلبی پرامید و آرزو جهان فانی را وداع میگوییم، وعده دیدار درجهان ابدیت.»
بخشی از وصیت نامه شهید شهید احمد محمد رضایی بیگدلی ، محل شهادت: آذربایجان غربی – تکاب سال شهادت: ۱۳۶۱/۵/۷
تهیه و تنظیم: اداره امور ایثارگران فرماندهی انتظامی استان اصفهان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا