اخبار استان ها

کوره‌داران و مراکز دپوی غیرقانونی چوب در رفسنجان زیر ذره‌بین هستند

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کرمان و به نقل از روابط عمومی فرمانداری رفسنجان، حسین رضایی در جلسه‌ای با حضور مدیران جهاد کشاورزی، محیط زیست، عوامل دادگستری و دهیاران روستاهای حومه شرقی در خصوص ساماندهی کوره‌های زغال سوزی و مراکز انباشت چوب اظهار کرد: در روستاهای عباس آباد آقاغفور، حسین آباد، لطف آباد، عیش آباد و رضاآباد افرادی به صورت غیرقانونی چوب دپو و نگهداری می‌کنند و کوره‌های زغال‌سوزی راه‌اندازی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه انباشت چوب آن هم به طور غیرقانونی در روستاها موجب پدیدار شدن سوسک سرشاخه دار می‌شود که می‌تواند به باغ‌های همجوار روستاها آسیب جدی وارد سازد، افزود: این آفت می‌تواند تا شعاع پنج کیلومتری به باغ‌ها و درختان خسارت بزند.

فرماندار رفسنجان بیان کرد: کوره‌های زغال‌سوزی در این روستاها با تأمین چوب مورد نیاز از مراکز دپوی چوب غیرمجاز، سلامتی ساکنان را مورد تهدید قرار می‌دهد که نیاز است این مراکز غیرقانونی و کوره‌های زغال‌سوزی جمع‌آوری و به محلی که اداره محیط زیست اعلام کرده انتقال یابند.

وی خاطرنشان کرد: صاحبان کوره‌ها و مراکز تا آخر اردیبهشت مهلت دارند نسبت به جابجایی این مراکز و کوره‌ها به محل‌های مورد اعلام از سوی محیط زیست اقدام کنند در غیر این صورت از سوی دادستانی اعمال قانون خواهند شد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا