اخبار استان ها

کیفیت آب شرب کرمانشاه مطابق با استاندارد جهانی است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کرمانشاه، رضا داودی در جمع خبرنگاران با اشاره به انجام بیش از ۴۸۵ هزار مورد آزمون کلرسنجی در سطح شبکه توزیع آب شرب شهرها و روستاهای استان طی شش ماه نخست سال جاری اظهار کرد: این تعداد فراتر از میزان استاندارد تعیین شده است.

وی افزود: ۱۲ هزار و ۹۵۱ مورد آزمون میکروبی، بیش از ۶۲۹ هزار مورد آزمون کدورت، یک‌هزار و ۴۶۴ مورد آزمون شیمیایی و یک‌هزار و ۳۶ مورد آزمون ریزآلاینده آلی و معدنی از دیگر اقدامات مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در این مدت است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه انجام پایش و تدابیر لازم برای حفظ کیفیت آب شرب در صدر اولویت‌های این شرکت قرار دارد، خاطرنشان کرد: کنترل کیفی آب شرب در کل استان به صورت مداوم و بر اساس استانداردهای روز در حال اجرا است و یکی از سیاست‌ها و رویکردهای اصلی شرکت، تضمین کیفیت آب شرب مصرفی در چارچوب استانداردهای تدوین شده برای مشترکان است.

داودی اضافه کرد: در آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه که از پیشرفته‌ترین و به‌روزترین آزمایشگاه‌های سطح کشور است، یک تیم به صورت ۲۴ ساعته مشغول پایش و کنترل کیفیت آب هستند و دانشگاه علوم پزشکی نیز همواره کیفیت آب توزیع شده در سطح استان را رصد می‌کند.

وی با بیان اینکه کیفیت آب شرب کرمانشاه دارای استاندارد جهانی و استاندارد ۱۰۵۳ سازمان ملی استاندارد است، گفت: در راستای بهبود سطح کیفی آب، شرکت آب و فاضلاب استان موفق به اخذ گواهینامه برنامه بین‌الملل ایمنی آب (wsp) برای پنج شهر و سه مجتمع روستایی شد که در مجموع ۷۰ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اضافه کرد: این شرکت در راستای اجرای بند هفتم سند راهبرد ملی بهبود کیفیت آب شرب مصوبه هیئت وزیران و بر اساس خود اظهاری کمیته فنی آب استان کرمانشاه، پس از انجام ممیزی و راستی‌آزمایی توسط کمیته راهبری کشوری برنامه ایمنی آب، موفق به کسب گواهینامه استاندارد جهانی و استاندارد ۱۰۵۳ سازمان ملی استاندارد شد.

داودی با تاکید بر اینکه کیفیت آب شرب خط قرمز این شرکت است، اضافه کرد: در این زمینه شرکت آب و فاضلاب استان به لحاظ کیفی، آب را با بهترین کیفیت توزیع می‌کند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا