اخبار استان ها

گردشگری دینی با توسعه زیرساخت‌ها در تیران تقویت شد

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از اصفهان، حامد جعفرزاده امشب یکشنبه سوم خرداد_ در نشست با جمعی از اعضای هیئت امنای بقاع متبرکه شاخص تیران و کرون و معتمدین محلی اظهار کرد: آستان مقدس امامزادگان این شهرستان در بافت گردشگری قرار گرفته‌اند و این اتفاق گردشگری دینی را در این منطقه رونق بخشیده است.

وی افزود: گردشگران با سفر به تیران و کرون و بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری طبیعی و معنوی بقاع متبرکه توأم با همدیگر، رضایتمندی خاصی داشته‌اند.

رئیس اداره اوقاف‌وامور خیریه تیران‌وکرون به ناشناختگی گردشگری مذهبی و فرهنگی در این شهرستان اشاره‌کرد و اذعان‌داشت: عدم زیرساخت‌های مناسب، مانع جذب توریست در آستان مقدس امامزادگان شده بود اما در حال حاضر با فضاسازی، مرمت و بهسازی زائر سراها اقبال عمومی را برای سفر به این مناطق افزایش داده است.

جعفرزاده ادامه داد: زائرسراهای مناسبت، زیباسازی حیاط بقاع متبرکه همراه با برنامه‌های فرهنگی که در این مراکز دینی اجرا می‌شود موجب جذب زائران زیادی شده و مقصد بسیاری از هم استانی‌ها قرار گرفته که این جریان در طول سال نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ۱۲۰۰ نفر نوروز امسال در زائرسراهای آستان مقدس امامزادگان این شهرستان اسکان داده شدند، تصریح‌کرد: در سه ماهه گذشته بیش از ۵۰ هزار نفر مخاطب برنامه‌های هفت بقعه متبرکه بوده‌اند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تیران‌وکرون اضافه کرد: همزمان با دهه ولایت و امامت بقاع متبرکه برنامه‌های متعددی را اجرا کردند که فعالیت‌های شاخص متمرکز در عید غدیر بود و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از این برنامه‌ها بهره برده‌اند.

جعفرزاده وجود چنین ظرفیت زائر و مجاور در بقاع متبرکه را حائز اهمیت دانست و تصریح‌کرد: برای تقویت حضور اقشار مختلف باید برنامه‌ریزی جدی صورت بگیرد و هرچقدر برنامه‌ها متنوع‌تر باشد آنگاه جذب زائر نیز بیشتر خواهد بود.

وی به ایجاد آمادگی برای ایام ماه محرم و صفر اشاره کرد و اذعان داشت: از زمان باقیمانده تا ماه محرم برای دعوت سخنرانان شاخص و برنامه‌ریزی فعالیت‌های خاص باید استفاده شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا