اخبار استان ها

گفتمان ایثار و شهادت می تواند با ظرفیت هنر تبیین شود

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از لرستان، اعظم روانشاد امروز _ شنبه چهاردهم مهر _در آئین اختتامیه هشتمین جشنواره استانی فانوس با اشاره به اینکه فانوس یکی از جشنواره‌های مهم و ارزشی در سطح ملی است، اظهار کرد: لرستان در سال‌های اخیر درخشش‌های خوبی در جشنواره فانوس داشته و امیدواریم در سال‌جاری نیز نمایندگان خوبی در این جشنواره در سطح ملی داشته باشیم.

وی با اشاره به جریان شهادت سیدحسن نصرالله و اینکه با ریختن خون هر شهید جریان تازه‌ای در اسلام و انقلاب شکل می‌گیرد و پرچم‌ها بر زمین نمی‌ماند، افزود: رویکرد هنری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نکته مهم و اساسی است که بارها از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) مورد تاکید قرار گرفته و جشنواره فانوس نیز این منویات را سرلوحه کار خود قرار داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بیان کرد: شهدا گنجینه‌ای عظیم از جریان فرهنگی و هنری هستند و هرچقدر درباره شهدا کارهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای تولید شود، کم است.

وی با تاکید براینکه کار برای شهدا باید زیرساخت همه برنامه‌ها و در رأس شاخص‌های اولیه قرار بگیرد، گفت: گفتمان ایثار و شهادت در میان نسل‌های سوم و چهارم انقلاب و بطن جامعه می‌تواند با ظرفیت هنر تبیین و نهادینه شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا