اخبار استان ها

یادواره سرداران و شهدای تیران و کرون برگزار می‌شود

گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از اصفهان، علی محمدی‌کیا امروز _شنبه پنجم آبان_ در جلسه هماهنگی برنامه‌های یادواره سرداران و ۴۵۰ شهید شهرستان تیران و کرون اظهار کرد: این مراسم هم‌زمان با کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان به‌صورت مردمی و به مدت سه روز برگزار خواهد شد.

وی افزود: یادواره از هشتم آبان افتتاح و به مدت سه روز ادامه دارد که پیش‌بینی نمایشگاه، برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز و زن، سخنرانی و خاطره‌گویی رزمندگان، مراسم مذهبی و فعالیت‌های تبلیغی صورت گرفته است.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه این مراسم در مصلی نماز جمعه شهر رضوانشهر برگزار می‌شود، یادآور شد: کلیه مراحل اجرا و برگزاری یادواره شهدای این شهرستان به‌صورت مردمی و مشارکت دستگاه‌های اداری خواهد بود.

محمدی‌کیا به فرآیند اجرای یادواره اشاره کرد و گفت: پیش از برگزاری این مراسم در سطح شهرستانی، یادواره‌های محلی، صنفی، مشاغل و مدارس برگزار و در این سه روز اجتماع همه برنامه‌ها را به همراه دارد.

وی اضافه کرد: یادواره شهدای دانش‌آموز در نخستین روز مراسم با حضور نوجوانان برگزار و مراسم‌های معنوی و فرهنگی برای آنان پیش‌بینی شده که اجرا می‌شود.

فرماندار تیران و کرون به تولیدات فرهنگی و هنری، رویدادها و مسابقات با موضوع ایثار و شهادت اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: هم‌زمان با برگزاری یادواره سرداران و بیش از ۴۵۰ شهید این منطقه، فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی با محوریت ایثار و شهادت نیز انجام شده که همه با رویکرد ترویج همین فرهنگ بوده است.

محمدی‌کیا ایجاد شناخت و رفع شبه نسل جدید نسبت به انقلاب و ایثار و شهادت را مهم دانست و تصریح کرد: باید برای ایجاد آگاهی فعالیت‌های تبلیغی عمومی و چهره به چهره انجام شود و نباید نسبت به این مقوله غفلت کرد.

وی روحیه گذشت، ایثار و شهادت طلبی را رمز موفقیت نظام اسلامی بیان و اظهار کرد: دشمن نسبت به چنین رفتار و فرهنگ در بین ملت ایران هراسان بوده و این موضوع را قدرت بزرگی می‌داند که مانع از تسلط دشمن بر مردم است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا