اخبار استان ها

۱۳ آبان امسال با محوریت حمایت از محور مقاومت برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کهگیلویه و بویراحمد، یدالله رحمانی، عصر امروز_ شنبه بیست‌وهشتم مهر_ در نشست بزرگداشت ۱۳ آبان، اظهار کرد: دشمن فکر می‌کند می‌تواند با به شهادت رساندن رهبران بزرگ جبهه مقاومت شعله‌های مقاومت را خاموش کند، اما خشم بر علیه استکبار جهانی با شهادت این عزیزان روز به روز شعله‌ورتر می‌شود.

وی با اشاره به حوادث ۱۳ آبان افزود: تبعید حضرت امام به ترکیه در سال ۱۳۴۲، به شهادت رساندن دانش‌آموزان در سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان در سال ۵۸ مناسبت‌هایی است که در ۱۳ آبان رخ داد و یوم‌الله نام‌گذاری شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه ۱۳ آبان امسال به مانند سال‌های گذشته باشکوه برگزار شود، گفت: شرایط کنونی جهان و تداوم کشتار بی‌رحمانه مردم غزه و لبنان توسط اسرائیل غاصب که ۱۷ هزار شهید دانش‌آموز تنها گوشه‌ای از جنایت اسرائیل غاصب است، برگزاری ۱۳ آبان امسال را متفاوت کرده‌است.

وی تصریح کرد: از جامعه جهانی گلایه شدیدی داریم که علیه جنایت‌های اسرائیل در غزه و کشتار ۵۰ هزار نفر سکوت کرده و خم به ابرو نیاورده است، اما سنگ مسائل کم اهمیت و بی ارزشی را به سینه می‌زند که اگر بتوانیم جنایت‌های اسرائیل را تبیین کنیم خود عنصری برای به زانو در آوردن استکبار جهانی است.

رحمانی خاطرنشان کرد: مسئله دیگری که ۱۳ آبان را متفاوت‌تر از سال‌های گذشته کرده چهلم شهدای مقاومت است و موجب شده ۱۳ آبان متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته داشته باشیم در این شرایط وظیفه ما مسئولان سنگین‌تر از قبل است.

وی افزود: مردم استان در همه ایام‌الله و مناسبت‌های انقلاب حضور پر رنگ و باشکوهی داشتند، امسال هم با توجه به شرایط منطقه و اتفاقات رخ داده می‌طلبد مردم حضور چشم‌گیری در راهپیمایی ۱۳ آبان در تمام نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی و آموزش عالی در فرصت باقی‌مانده تا ۱۳ آبان اقدامات لازم در راستای برگزاری باشکوه این مناسبت را انجام دهند، گفت: در این روز عمق جنایت‌های استکبار جهانی برای جوانان و نوجوانان به عنوان آینده‌سازان به خوبی تبیین شود.

وی با تاکید بر ارائه مستندات شهادت ۱۷ هزار کودک و دانش آموزان غزه در راهپیمایی ۱۳ آبان، تصریح کرد: دستگاه‌های متولی در زمینه گسست نسلی برنامه داشته باشند و با ارائه مستندات چهره واقعی استکبار جهانی و هم پیمانانش را به تصویر بکشند.

رحمانی خاطرنشان کرد: نیروهای نظامی و انتظامی در شرایط کنونی تمهیدات لازم جهت برگزاری هر چه بهتر راهپیمایی ۱۳ آبان را اتخاذ کنند.

وی با اشاره به حادثه ۱۹ آبان سال ۵۷ و شهادت شش نفر هم استانی توسط رژیم شاهنشاهی، افزود: تلاش کنیم این روز در تقویم کشور ثبت شود و سالانه برنامه‌ای برای گرامیداشت ۱۹ آبان در سطح استان برگزار شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا