اخبار استان ها

۱۵ درصد نانوایی‌های خراسان شمالی دوگانه‌سوز است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از خراسان شمالی، حسن ناهیدی امروز _ دو شنبه نهم مهر_ در شورای پدافند غیرعامل خراسان شمالی اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ دستگاه و مراکز اداری استان برای تأمین بخشی از انرژی خود به مولدهای اضطراری مجهز شده‌اند که در زمان پیک مصرف و بحران کمک کننده و مؤثر خواهد بود.

وی ضمن تاکید به آمادگی کامل برای مواجهه با هر گونه حوادث طبیعی و غیر طبیعی، افزود: خراسان شمالی به لحاظ توپوگرافی در معرض حوادث مختلفی است و آمادگی کامل همه نهادها برای مواقع بحران و افزایش سواد پدافند غیرعامل، اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم مورد توجه باشد.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: تهدیدات طبیعی و غیر طبیعی همواره وجود دارد لذا باید با نگاه پیشگیرانه از اکنون تمام تمهیدات و تدابیر برای مواجهه با بحران اندیشیده شود.

وی بیان کرد: شناسایی و تجهیز اماکن امن برای اسکان در مواقع اضطراری در هر یک از شهرستان‌ها از سوی هلال احمر انجام شده است و باید در تمام دستگاه‌های استان نیز به تناسب تراکم جمعیتی برای زمان حادثه نقطه امن اسکان تعبیه شود.

ناهیدی گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما در بخش‌های مختلف به ویژه در بخش ذخیره سوخت جایگزین و اتخاذ تدابیر پدافندی برای تمام صنایع استان انجام شود.

وی افزود: ۱۵ درصد از نانوایی‌های استان دوگانه سوز شدند و باید این مهم به ۲۰ درصد برسد تا در مواقع ضروری توزیع نان بدون مشکل انجام شود.

طاهر رستمی، مدیر کل پدافند غیرعامل خراسان شمالی نیز با بیان اینکه ناترازی موجود در تابستان با تدبیر مناسب به نحو احسن و با کمترین خسارت مدیریت شد، اظهار کرد: اکنون باید تدابیر لازم برای فصل زمستان اندیشه شود تا دچار مشکل نشویم.

وی افزود: ذخیره سازی سوخت برای صنایع استان به ویژه در صنایع بزرگ استان در حال انجام است و تاکنون برخی از صنایع از سوخت مورد نیاز خود را ذخیره سازی کرده‌اند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا