اخبار استان ها

۱۵ هزار دانشجو و دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از خراسان‌شمالی، مجید الهی راد امروز _سه‌شنبه دوازدهم تیر_ در آئین افتتاحیه برنامه‌های اوقات فراغت تابستان اظهار کرد: طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی برای غنی سازی اوقات فراغت با همکاری دستگاه‌های مختلف در خراسان‌شمالی انجام می‌شود.

وی افزود: تلاش‌های کمیته‌امداد در حوزه‌های مختلف بر رشد، توسعه و اعتلای خانواده استوار است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی ادامه داد: ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان و ۸۰۰ تن از دانشجویان و طلبه‌های خراسان‌شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند و از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند.

الهی‌راد خاطرنشان کرد: جشنواره قرآنی باران وحی در خراسان‌شمالی سال گذشته رشد ده برابری داشته و شش هزار و ۸۰۰ نفر در این جشنواره شرکت کردند.

وی افزود: ۵۰۰ تن از نخبگان استان در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی تحت پوشش کمیته امداد هستند که مشارکتی فعال در جشنواره قرآنی داشتند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی در ادامه گفت: سه هزار نفر در سال گذشته به اردوهای داخل و خارج از استان اعزام شدند و امسال نیز برنامه‌ریزی لازم برای اعزام سه هزار و ۲۰۰ نفر به اردوهای مختلف انجام شده‌است.

وی تصریح کرد: ۴۹۰ نفر در سال جاری به اردوهای خارج از استان در مشهد، تهران و اصفهان اعزام می‌شوند.

الهی‌راد در ادامه اظهار کرد: طرح یاس به صورت مشترک توسط کمیته‌امداد و جمعیت هلال‌احمر برگزار می‌شود و دختران تحت پوشش کمیته در این طرح در زمینه امداد و نجات آموزش‌های لازم را می‌بینند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی افزود: گذشته ۳۵۰ نفر به اردوهای راهیان نور اعزام شده که تأثیری شگرف بر آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

وی خاطرنشان کرد: چهار کانون فرهنگی فعال در خراسان‌شمالی هستند و در تابستان نیز کانون‌های موقتی با همکاری آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها برپا می‌شوند.

الهی‌راد با اشاره به توانایی تحصیلی دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته، اظهار کرد: در سال گذشته، ۳۷ نفر از دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد خراسان‌شمالی در دانشگاه فرهنگیان و ۷۸ نفر نیز در دانشگاه‌های دولتی و معتبر کشور قبول شدند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا