اخبار استان ها

۱۶ واحد جدید پرورش مرغ تخم‌گذار در سیستان و بلوچستان احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، علیرضا دهمرده در نشست امشب بررسی برنامه جهش تولید در بخش کشاورزی اظهار کرد: با هدف ارتقای ضریب خوداتکایی به تولید استانی و تأمین تخم مرغ مورد نیاز بازار استان، با سرمایه‌گذاری بیش از هزار و ۱۴ میلیارد تومان بخش خصوصی ۱۶ واحد جدید پرورش مرغ تخم‌گذار در حال ساخت است.

وی میزان ظرفیت جوجه‌ریزی واحدهای در دست اجرا را ۸۴۵ هزار قطعه و توان تولید ۱۵۲۱۰ تن تخم مرغ در یک دوره پرورش عنوان کرد و گفت: در سطح استان سیستان و بلوچستان هفت واحد مرغداری تخم‌گذار وجود دارد که سه واحد آن با ظرفیت ۵۴۰ هزار قطعه فعال و مشغول تولید هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون حدود ۷۸۵ تن تخم مرغ در واحدهای صنعتی پرورش مرغ تخم‌گذار تولید شده است.

گفتنی است؛ نیاز تخم مرغ استان قریب به ۳۸ هزار تن است و در حال حاضر ظرفیت تولید ۱۲ هزار تن تخم در استان وجود دارد که با به بهره‌برداری رسیدن واحدهای در دست اجرا، ظرفیت تولید تخم مرغ در سیستان و بلوچستان به رقم افزون بر ۲۷ هزار تن می‌رسد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا