اخبار استان ها

۲۲۱۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی واگذار شد

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از خراسان شمالی، مجید الهی‌راد امروز _ دوشنبه بیست‌وهفتم فروردین_ در آئین واگذاری ۳۳۰۰۰ واحد مسکن مددجویی در کشور که با حضور رئیس‌جمهور به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: سهم استان خراسان شمالی از مسکن‌های فوق‌الذکر ۲۲۱۰ واحد است که ساخت این واحدها از سال ۱۴۰۱ در تمام شهرستان‌های استان تکمیل شده و به ولی نعمتان انقلاب اسلامی در خراسان شمالی واگذار شد.

وی افزود: این واحدها با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سپاه حضرت جواد الائمه (ع)، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و بانک‌های عامل و خیرین و نیکوکاران و در قالب انعقاد تفاهم نامه همکاری احداث شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی با اشاره به اینکه امروزه سلامت، اشتغال و معیشت به‌عنوان اساسی‌ترین نیازهای قشر محروم جامعه شناخته شده است، عنوان کرد: یکی از خدمات تأثیرگذار در حوزه خدمات‌رسانی به قشر محروم جامعه بحث توانمندسازی و تأمین و بهسازی مسکن مددجویان است که این مهم یکی از شعارهای اصلی و اولیه انقلاب اسلامی است.

الهی‌راد با بیان اینکه کمیته امداد با هدف محرومیت‌زدایی از مناطق حاشیه‌نشین و خدمت‌رسانی به خانواده‌های تحت پوشش این نهاد اقدام به احداث مسکن برای مددجویان کرده است، بیان کرد: برای این واحدهای مسکونی بیش از ۳۷۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

این مقام مسئول در خصوص واحدهای مسکونی تحویل شده به مددجویان به تفکیک شهرستان نیز افزود: در شهرستان مانه و سملقان ۵۶۹ واحد، راز و جرگلان ۴۱۸ واحد، شیروان ۳۹۷ واحد، اسفراین ۱۸۰ واحد، جاجرم ۱۷۴ واحد، فاروج ۱۵۳ واحد، گرمه ۶۷ واحد، بام و صفی آباد ۴۵ واحد و در شهرستان بجنورد ۲۰۷ واحد مسکونی به مددجویان واگذار شد.

الهی‌راد ادامه داد: طی سال گذشته ۲۲۲ مورد تعمیرات مسکن مددجویی، ۲۶۱ مورد احداث فضای شامل شامل حمام و سرویس بهداشتی و ۷۸۶ مورد لوله‌کشی گاز منازل مددجویان استان انجام شده است.

وی یادآور شد: گفتنی است برای هر واحد مسکن ۱۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض کمیته امداد، ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه از محل صندوق امداد ولایت، ۲۰۰ میلیون تومان وام بنیاد مسکن و مابقی آورده مددجو است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا