اخبار استان ها

۲۳ میلیارد تومان دستمزد به خانواده زندانیان شاغل در استان یزد پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان یزد، رضا مقبلی با بیان این‌که پنجم خردادماه به عنوان روز ملی نسیم مهر و با هدف حمایت از خانواده زندانیان نامگذاری شده است، اظهار کرد: در منظومه حقوق جزا ۳ اصل قانونی بودن جرم و مجازات، مساوات و فردی بودن مجازات، حاکم است.

وی افزود: هدف از زندانبانی اسلامی و اجزای مجازات در نظام اسلامی این است که مجازات فقط برای فرد مجرم است و آثار مجازات نباید متوجه خانواده زندانیانی که بی‌گناه هستند، شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان یزد در ادامه روز ملی نسیم مهر را فرصت مناسبی برای حمایت از خانواده زندانیان دانست و گفت: در این طرح خانواده زندانیان شناسایی و برای حمایت‌های جدی به دستگاه‌هایی نظیر انجمن حمایت از خانواده زندانیان و کمیته امداد استان معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶ انجمن حمایت زندانیان به‌صورت فعال در استان داریم، تصریح کرد: در رأس هیئت مدیره انجمن‌های حمایت، دادستان‌های شهرستان‌های حضور دارند که در قالب این انجمن‌ها خدمات کمک هزینه اجاره منزل، هزینه آموزشی و تحصیلی، کمک‌های معیشتی و دیگر خدمات مورد نیاز برای خانواده‌های زندانیان انجام می‌گیرد.

مقبلی از وجود ۲۴۱ انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان در سراسر کشور خبر داد و عنوان کرد: در استان یزد نیز ۸۲۰ نفر تحت پوشش انجمن‌های حمایت زندانیان هستند.

وی با بیان اینکه حدود ۷۰۰ زندانی استان یزد در سطح کارخانجات و صنایع مشغول به کار هستند، گفت: زندانیان شاغل استان یزد، در سال گذشته ۲۳ میلیارد تومان حقوق دریافت کردند و عین این مبلغ به حساب خانواده آن‌ها واریز شده است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا