اخبار استان ها

۳۰۰۰ میلیارد ریال به ۱۵ بنگاه اقتصادی استان یزد تزریق شد

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از یزد و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، محمد دهقان منشادی اظهار کرد: بررسی عملکرد سکوی‌های تأمین مالی جمعی نشان می‌دهد از ۷۳۹ طرح تأمین مالی شده در سکوهای تأمین مالی جمعی کشور، مجموعاً ۲۶ طرح مربوط به استان یزد است.

وی افزود: بنا بر اطلاعات در دسترس تا شهریورماه ۱۴۰۳، حجم سرمایه تأمین شده از ۳۰ سکوی تأمین مالی جمعی فعال در کشور برابر با ۷۱ هزار میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با بیان اینکه سرمایه‌های تأمین شده در یزد در مقایسه با سهم دو درصدی استان از تولید ناخالص داخلی، رقم مناسبی به نظر می‌رسد ادامه داد: همچنین میانگین نرخ شود طرح‌های استان یزد ۴۰ درصد و کمترین نرخ سود طرح‌های تأمین مالی شده استان ۳۰ درصد بوده است.

دهقان منشادی خاطرنشان کرد: از نظر پراکندگی جغرافیایی طرح‌های تأمین مالی شده از طریق سکوهای تأمین مالی جمعی، ۵۷ درصد طرح‌ها مربوط به شهر یزد و ۱۲ درصد شهرستان زارچ است و شهرستان‌های بافق، ابرکوه، میبد و اردکان هر کدام ۴ درصد را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: علاوه بر تأمین مالی شرکت‌های یزدی از سکوهای تأمین مالی جمعی کشور، اولین سکوی تأمین مالی جمعی استان یزد نیز در سال جاری با دریافت مجوز از فرابورس به طور رسمی در استان آغاز به کار کرده است.

به گزارش سرمایه گستران، اصطلاح تأمین مالی جمعی برای نخستین بار توسط جف هاو (۲۰۰۸) در کتاب «جمع‌سپاری» عنوان شد. تأمین مالی جمعی به معنای جذب سرمایه از تعداد زیادی از افراد، معمولاً از طریق اینترنت و پلتفرم‌های آنلاین، برای حمایت از پروژه‌ها و ایده‌های مختلف است.

همچنین به زودی در استان یزد اولین نمایشگاه تأمین مالی و سرمایه‌گذاری در استان یزد برپا می‌شود و در قالب آن با حضور مجموعه‌های مختلف علمی، فناوری، دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری به توسعه فضای سرمایه‌گذاری در استان یزد کمک می‌کنند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا