اخبار استان ها

۳ ایستگاه جدید آتش‌نشانی در ارومیه احداث خواهد شد

وحید فروزین‌مهر در گفتگویی در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال‌جاری، ۱۰۹۱ مورد عملیات در آتش‌نشانی ارومیه انجام شده است که ۵۲۹ مورد اطفای حریق شهری و برون شهری است و ۵۶۲ مورد عملیات امداد و نجات بود.

وی افزود: میانگین زمان رسیدن به محل حادثه شش دقیقه و ۳۰ ثانیه بوده است که با استانداردهای جهانی که بین چهار تا پنج دقیقه بوده، فاصله داریم اما در تلاش برای کاستن مدت این زمان هستیم.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: ۱۶۱۳ مورد پرونده‌های مربوط به ابنیه و ساختمان از سوی اداره پیشگیری این سازمان بررسی شده و اداره آموزش نیز ۲۴۱۷ نفر از شهروندان را در قالب ۴۷۴۱ نفر ساعت آموزش داده‌اند.

فروزین‌مهر تصریح کرد: تحریم‌ها و شرایط نامناسب اقتصادی موجب شده است که در خصوص توسعه در حوزه آتش‌نشانی دچار عقب‌ماندگی و کمبود باشیم که البته نیروی انسانی پای کار و عملیاتی با تلاش خود این موارد را جبران می‌کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در سطح شهر ارومیه ۱۰ ایستگاه آتش‌نشانی وجود دارد و دارای ۲۳ دستگاه خودروی عملیاتی سنگین هستیم که دو دستگاه از این تعداد نجات تخصصی بوده و دو دستگاه نیز نردبان هستند.

فروزین‌مهر عنوان کرد: ۱۲ مورد خودروی سبک و پیش‌رو و چهار دستگاه نیز موتوسیکلت چهارچرخ برای بافت‌های فرسوده و متراکم شهر داریم که به خدمات‌رسانی مشغول هستند.

وی یادآور شد: در حال حاضر ارومیه ایستگاه موقت و میانی آتش‌نشانی ندارد اما با توجه به شرایط و فصول مختلف، آتش‌نشانی اقدام به استقرار اکیپ‌های سیار در نقاط پرتراکم و پرترافیک می‌کند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: در شش ماه نخست سال‌جاری با توجه به قطعی مکرر برق شاهد افزایش عملیات‌های امداد و نجات بودیم، چرا که شهروندان در آسانسورها گیر می‌افتادند، علاوه بر این تصادفات در داخل و حریم شهر نیز بخش مهمی از عملیات‌های حوزه امداد و نجات را تشکیل می‌دهد.

فروزین‌مهر عنوان کرد: از جمله رسالت‌های سازمان حفاظت از جان و مال مردم است و تا جایی که امکان دارد به شهروندان در هر نقطه‌ای باشند ارائه خدمات می‌دهیم.

وی تصریح کرد: با توجه به توسعه عمودی شهرها تجهیزات و امکانات موجود پاسخگو نیست و حتی در دنیا برج‌های بزرگ خود دارای سیستم‌های اطفای حریق هستند و نیازی به آتش‌نشانی ندارند.

فروزین‌مهر افزود: با توجه به استانداردهای بین‌المللی برای هر ۵۰ هزار نفر باید یک ایستگاه آتش‌نشانی داشته باشیم و با توجه به سیاست‌های ابلاغی از سوی شهردار ارومیه احداث ایستگاه‌های جدید را با همکاری راه و شهرسازی در منطقه بادکی و چلوچاپان پیش‌بینی کرده‌ایم و در منطقه البرز نیز به زودی اقدامات عمرانی ایستگاه جدید را شروع خواهیم خواهیم کرد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا