اخبار استان ها

۴۲۰ برنامه در «هفته فرهنگی اصفهان» برگزار می شود/از اجرای ۲۵۰ تئاتر خیابانی تا برگزاری بازی های محلی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، از اصفهان، سوم اردیبهشت ماه روز تولد شیخ بهایی دانشمند و نابغه عصر صفوی است که بخش زیادی از عمر پربرکت خویش را در اصفهان سپری کرد؛ از این رو سوم تا هشتم اردیبهشت ماه، با نام هفته فرهنگی اصفهان نامگذاری شده و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برنامه های مختلفی برای این هفته تدارک دیده است.

در این ارتباط کمال حیدری با اشاره به اینکه برنامه های هفته فرهنگی اصفهان در بخش های هنری، ادبی، فرهنگی و ورزشی تدارک شده است، اظهار کرد: ۳۵۰ برنامه در مناطق ۱۳ گانه شهرداری اصفهان و ۷۰ برنامه شهری با هزینه حدود ۱۰۰ میلیارد ریال برای این هفته برنامه ریزی شده است.

وی افزود: برنامه های هفته فرهنگی اصفهان با محوریت نکوداشت و معرفی چهره های فاخر و فرهیخته نصف جهان و مبتنی بر هویت، شناسنامه و فرهنگ‌ بومی اصفهان است.

حضور سفرای کشورهای مختلف در نصف جهان

معاون فرهنگی شهردار اصفهان تاکید کرد: در این راستا از سفرای کشورهای مختلف برای سفر به نصف جهان دعوت شده است و طی برنامه ای ویژه در میدان نقش جهان با حضور این سفرا به موضوع ورزش زورخانه ای پرداخته می شود که اصفهان مهد و پایتخت این نوع ورزش شناخته شده است.

وی محله‌محوری و مشارکت مردمی در طراحی و اجرای برنامه‌ها را از دیگر رویکردهای مهم هفته فرهنگی اصفهان دانست و بیان کرد: تلاش ما این است با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب که اصفهان را شهری زنده توضیغ کردند، برنامه های هفته فرهنگی در شان مردم نصف جهان بوده و اصفهان در این هفته بیش از همیشه شور زندگی را تجربه کند.

در ادامه معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان نیز به برگزاری سومین جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان اصفهان اشاره کرد گفت: در جشنواره بین المللی پوپک ۹ هزار و ۳۳۲ اثر شرکت دارد که در این میان یک هزار و ۲۱۱ اثر از خارج از کشور و بیش از هشت هزار اثر از داخل کشور به دبیرخانه این رویداد ارسال شده است.

اجرای ورزش پهلوانی، ورزش زورخانه‌ای، بازی چوگان و پیاده‌روی دسته‌جمعی

میثم بکتاشیان با بیان اینکه اختتامیه جشنواره پوپک ۹ اردیبهشت برگزار می‌شود، ابراز کرد: در این هفته چهار رویداد شاخص ورزشی شامل ورزش پهلوانی، ورزش زورخانه‌ای، بازی چوگان و پیاده‌روی دسته‌جمعی نیز در میدان امام خمینی(ره) (نقش جهان) برگزار خواهد شد.

وی اجرای ۲۵۰ تئاتر خیابانی در ۲۵ نقطه شهر را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد، بیان کرد: نمایش خیمه‌شب‌بازی در مدارس، روایت تاریخ شفاهی کسبه چهارباغ، برگزاری هفته فیلم اصفهان، برپایی نمایشگاه عروسک‌های اقوام و اجرای برنامه های متنوع با موضوع سلامت در مجموعه ناژوان از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان است.

گفتنی است طی این روزها، خیابان چهارباغ عباسی اصفهان از آمادگاه تا میدان انقلاب میزبان مردم برای بازهای مختلف بومی محلی است که حضور و استقبال مردم، شور و نشاط خاصی به فضای شهر بخشیده است.

۴۶

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا