اخبار استان ها

۴ میلیون مترمربع از معابر شهر یزد نونوار شد

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدناصر حیدری امروز _دوشنبه سی‌ام مهر_ در نشست با خبرنگاران در آستانه بارش‌های پاییزه اظهار کرد: با اقدامات شهرداری در دوره ششم شورای ششم شهر یزد با حفر جاه جذبی، هدایت آب‌های سطحی و احیا مسیل قدیمی شهر یزد امسال با آبگرفتگی‌ها سال‌های گذشته در سطح شهر مواجه نمی‌شویم.

حفر ۱۲۱۳ حلقه چاه جذبی در شهر یزد

وی افزود: در این مدت یک هزار و ۲۱۳ حلقه چاه جذبی با عمق دو برابری نسبت به قبل در سطح شهر از جمله محدوده بافت تاریخی یزد احداث شد همچنین ۲۰۵ حلقه چاه قدیمی نیز اصلاح شده اصلاح شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد گفت: بیشترین حفر چاه در منطقه بافت تاریخی شهر به تعداد ۳۴۱ چاه بوده است، همچنین ۸۵ حلقه چاه قدیمی در بافت نیز اصلاح شد.

احیای ۱۵۰۰ متر از مسیل شهر یزد

حیدری با اشاره به احیای مسیل شهر یزد خاطرنشان کرد: تا قبل از این دوره از شورا تنها بخشی کوچکی در حدود ۲۰۰ متر عملیات احیا و آزادسازی انجام شده بود و ۱۳۰۰ متر در طی شورای ششم اتفاق افتاد و بخش عمده‌ای از مسیل شهر یزد آزادسازی و بازگشایی و احیا شد.

وی ادامه داد: عکس‌های شهری نشان می‌دهد که این مسیل از بلوار دانشجو تا محمودآباد وجود داشته اما در حال حاضر شهر از هر دو طرف بلوار دانشجو و دولت آباد گسترش یافته است لذا در نقاطی که این مسیل ادامه دار نیست لوله‌گذاری برای هدایت آب انجام شده که تاکنون در خیابان پشت پارک شادی، سیلو و بلوار شهید صدوقی صورت گرفته است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: در گذشته شهر یزد دارای ۴ سیل بند بود اما اکنون چهار سیل‌بند جدید افزوده شده است و سیل‌بندهای قبلی نیز توسط شهرداری تقویت شدند تا خطری مشابه سال‌های قبل شهر یزد را تهدید نکند.

حیدری گفت: در حدوداً ۱۰۰ میلیارد تومان شهرداری جهت دفع آب‌های سطحی، حفر چاه جذبی و احداث سیل‌بند هزینه نموده است تا ورود آب از بیرون شهر به داخل شهر اتفاق نیفتد.

وی ادامه داد: البته اتصال کانال‌های هدایت آب‌های سطحی در مسیر بلوار شهید صدوقی و میدان باهنر به مسیل اصلی شهر، ایجاد کانال از میدان خاتمی به سمت چهار راه فرهنگیان، بخشی از بلوار اسلامی ندوشن، خیابان مقداد، بخشی از آزادشهر و از چهار راه پژوهش تا میدان اطلسی، هنوز اجرا نشده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه این اقدامات جمعاً به ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد گفت: بخشی از آن یعنی ۹ میلیارد تومان مصوب شده است.

حیدری تصریح کرد: آب جمع‌آوری شده در سطح شهر از طریق کانال‌های ایجاد شده به سمت خارج شهر و منطقه اکوپارک برای استفاده بهینه از آنها جهت آبیاری فضای سبز منتقل می‌شود.

وی با اشاره به دغدغه شهروندان در خصوص آسفالت سطح شهر گفت: با اعتبار ۶۵۶ میلیارد تومان بیش ۲ میلیون و ۷۷۴ هزار متر مربع از معابر زیرسازی شدند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه ۵۹۵ میلیارد جهت آسفالت هزینه شد گفت: یک میلیون ۳۸۶ هزار و ۳۰۷ کیلومتر مربع روکش آسفالت و مرمت بوده است که با اعتبار ۱۶۷ میلیارد تومانی اجرا شده است.

حیدری با اشاره به اینکه ۱۴۸ هزار ۷۵۰ متر نیز طول جدول گذاری در سطح شهر با اعتبار ۵۹ میلیارد تومان بوده است گفت؛ مجموعاً با ۱۵ هزار میلیارد ریال، حدود ۴ میلیون متر مربع جهت زیرسازی، مرمت، آسفالت و جدول گذاری شده است.

وی با بیان اینکه در حدود ۶ تا ۸ هزار میلیارد تومان سال گذشته هزینه آسفالت شده بود گفت: توان آسفالت تمام معابر شهر را نداریم بنابراین بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جهت لکه‌گیری معابر هزینه شد.

بخشی از پروژه‌های شهری به کندی پیش می‌رود

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: احداث بلوار ایرج افشار و حصار کشی بوستان بانوان متأسفانه به کندی پیش می‌رود.

حیدری با اشاره به اینکه ۱۳ هزار و ۵۰۰ سرویس مدرسه سال گذشته تأمین شده بود که امسال به ۲۱ هزار سرویس مدرسه رسید، سال قبل این طرح برای ۱۸۴ مدرسه و امسال برای ۳۰۸ مدرسه اجرا شد.

شهر یزد، دومین شهر در جایگاه دوم ساماندهی به سروسرویس مدارس

وی خاطرنشان کرد: با ساماندهی سرویس مدارس در شهر یزد، امسال یزد بعد از شهر مشهد در میزان و مدل سرویس‌دهی مطلوب به مدارس جایگاه دوم را در کشور برای خود رقم زد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا