اخبار استان ها

۵۰ راهنمای گردشگری در کرمان فعال هستند

امیر حسن‌زاده در گفتگویی در کرمان، اظهار کرد: کرمان با دارا بودن ۱۰ اثر جهانی و آب و هوای مختلف و فضاهای زیبا و تفریحی و ظرفیت‌های کشاورزی، صنعتی و معدنی که بخشی از آنها نیز مغفول مانده است، هرساله در تعطیلات نوروزی مقصد گردشگران خواهد بود.

وی بر لزوم معرفی مراکز و مجموعه‌های گردشگری در استان تأکید کرد و با اشاره به فعالیت مرکز راهنمایان گردشگری برای نوروز ۱۴۰۳، افزود: مرکز راهنمایان گردشگری می‌تواند گزینه مناسبی برای معرفی جاذبه‌های دیدنی و تاریخی استان کرمان باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با بیان اینکه مهم‌ترین بخش حوزه گردشگری به فعالیت و حضور راهنمایان گردشگری برمی‌گردد، تصریح کرد: این مرکز به منظور ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی از اسفند ۱۴۰۲ در شهر کرمان راه‌اندازی شده است و به زودی در محل دائمی مستقر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با گسترش فعالیت راهنمایان گردشگری زیرساخت‌های مربوطه نیز فراهم خواهد شد، گفت: اولویت اول مرکز راهنمایان گردشگری معرفی مراکز و مجموعه‌های دیدنی به مردم کرمان و پس از آن مردم استان‌های هم‌جوار و مسافران خارجی است.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: در استان کرمان بیش از ۹۰۰ علاقمند به فعالیت در حوزه گردشگری داریم که از این تعداد یک سوم به صورت متفرقه فعالیت می‌کنند اما ۵۰ نفر فعال هستند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا